• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع فیشیال صورت

انواع فیشیال صورت بر چه اساسی تعیین می شوند؟

با آنکه دسته بندی های مختلفی برای انواع فیشیال وجود دارد اما همگی آنها به فعالیت ها و مراحل مشابهی اشاره می کنند. فعالیت های آنالیز پوست، پاکسازی، لایه برداری، بخور، ماساژ، ماسک. اما آنچه فیشیال های مختلف را از هم متمایز می کند، کدام عامل یا عوامل است؟

• نوع پوست و شرایط پوست (از لحاظ لک، چین و چروک، سن، آکنه و اسکار آکنه و غیره)
• تکنیک های درمانی و دستگاه های مورد استفاده در کلینیک یا مرکز مورد مراجعه

در این مقاله ما انواع فشیال صورت را در ۷ دسته طبقه بندی و ارایه می کنیم:

• فیشیال کلاسیک
• فیشیال ضدپیری (لیفتینگ)
• فیشیال ضدآکنه
• هیدرافیشیال
• فیشیال با پلاژن تراپی
• فیشیال با میکرونیدلینگ
• فیشیال+ مزوتراپی+ ترمیا
• فیشیال + ترمیا

انواع فشیال صورت

فیشیال کلاسیک

فشیال کلاسیک به نوعی پایه تمام انواع دیگر فشیال به حساب می آید. مراحل کامل یک فشیال، شامل فعالیت های پاکسازی، لایه برداری، بخور، ماساژ و ماسک می باشد. اما برخی فعالیت های درمانی و دستگاه های خاص ممکن است بر حسب شرایط پوست فرد در برخی مراحل به این فرایند اضافه شود. اگرچه برای مثال، مرحله لایه برداری برای همه افراد انجام می شود اما روش لایه برداری و محصول مورد استفاده برای هر نوع پوست می تواند کاملا متفاوت باشد. این موضوع در مورد مراحل دیگر هم مانند نوع ماسک، میزان ماساژ و نوع بخور صدق می کند.

فیشیال کلاسیک برای جوانسازی پوست، درخشندگی آن و پیشگیری از ایجاد مشکلات پوستی و مراقبت کلی از هر نوع پوستی انجام می شود. زمان انجام این نوع فیشیال، معمولا ماهی یک بار می باشد.

فیشیال ضدپیری یا لیفتینگ

در این نوع فشیال، درمانی عمقی برای حل مشکلات مربوط به افزایش سن و اثرات محیطی انجام می گیرد. درمان عوارض افزایش سن جهت پیشگیری، کند کردن یا متوقف کردن چنین تغییراتی انجام می شود و باعث حفظ کشسانی و سفتی پوست می شود. فیشیال لیفتینگ، سلول های مرده روی پوست را حذف کرده، رطوبت پوست را افزایش داده و بطور کلی سلامت پوست را ارتقا می بخشد. بنابراین پوست درخشنده تر شده و ظاهری جوان تر پیدا می کند.

برای جوانسازی و فشیال ضدپیری از روش ها و دستگاه های مختلفی استفاده می شود:
تحریک پوست به ساخت کلاژن که شامل محصولات و پمادها، ماسک ها و سرم هایی هستند که محتویات مورد نیاز تولید کلاژن در پوست را به پوست می رسانند. استفاده از دستگاه لایت تراپی نیز در این امر، موثر است. نور LED با تاباندن گرمایی کنترل شده به پوستی که سن بالاتر دارد، تولید کلاژن را افزایش داده و دوره رشد و بلوغ و مرگ سلول های پوست را نیز تسریع می کند.

لایه برداری عمیق پوست برای حذف سلول های مرده و تحریک پوست به ساخت کلاژن از طریق دو روش لایه برداری مکانیکی و یا لایه بردارهای شیمیایی حاوی آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها.

استفاده از مرطوب کننده های غنی از هیالورونیک اسیدها و گلیسرول که رطوبت پوست را تامین می نمایند.

لایه برداری با دستگاه مانند میکرودرم ابریژن که به صورت مکانیکی، لایه ای از روی پوست برداشته و عمق خطوط و چروک های پوستی، رنگ لکه های تیره و بزرگی منافذ پوست را کاهش داده و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

فیشیال ضدآکنه

آکنه و جوش از رایج ترین مشکلات پوستی هستند و فیشیال ضد آکنه اثر کاملا مشهودی بر کاهش التهابات و لک های ناشی از آکنه دارد. در این نوع فیشیال، نسبت به دیگر انواع فشیال، بر پاکسازی عمیق صورت تمرکز می شود و ماسک ها و مرطوب کننده ها در این نوع فشیال، متناسب با پوست مستعد آکنه انتخاب می شوند.

باید به این نکته توجه داشت که فشیال ضد آکنه، آکنه را درمان نمی کند و اثرات موقتی بر بهبود آن دارد. ماندگاری اثر فشیال ضد آکنه به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از قبیل شدت و نوع آکنه و میزان آسیب آکنه به پوست. بنابراین انجام آن به صورت منظم در کاهش تهدیدات آکنه، موثر است.

در مواردی که شدت آکنه، متوسط تا زیاد باشد می بایست فیشیال را با احتیاط و تبحر انجام داد چرا که پوست ملتهب شده در اثر آکنه شدید، حساسیت بیشتری نسبت به فیشیال نشان خواهد داد.

توصیه می شود قبل از اقدام به فیشیال برای پوست مبتلا به آکنه شدید با پزشک متخصص در مورد درمان مناسب مشورت کنید زیرا ممکن است گزینه های درمانی مناسب تری برایتان در نظر بگیرد و یا فیشیال را به عنوان راه درمانی مکمل در کنار مصرف دارو و دیگر روش های درمان آکنه برایتان انجام دهد.

هیدرا فیشیال

هیدرافیشیال یا هیدروفیشیال، نوعی از فیشیال است که توسط دستگاهی به نام آکواجِت انجام می شود. این دستگاه دارای ۷ دسته می باشد که همگی برای جوانسازی، لایه برداری و پاکسازی و بهبود مشکلات پوستی کاربرد دارند. آنچه که در فیشیال توسط تکنیک میکرودرم ابریژن برای لایه برداری انجام می شود، توسط دستگاه هیدروفیشیال آکواجت توسط آب انجام می شود و به آن هیدرودرمی می گویند.

از دیگر امکانات هیدروفیشیال، اکسیژن رسانی به پوست و فراهم کردن امکان نفوذ آب و مواد درمانی به لایه میانی پوست است. این کار توسط یک دسته ی مخصوص که مواد فیشیال نیز داخل آن ریخته می شود انجام می شود.

لیفت پوست صورت، حذف جوش های سرسیاه، تقویت کشسانی پوست، حذف و کاهش لک ها و چین و چروک های ریز اطراف چشم نیز از دیگر مزایای دستگاه هیدروفشیال به شمار می آیند. استفاده از هر یک از امکانات ذکر شده با توجه به شرایط پوست و مشورت پزشک در مراحل مختلف فشیال، امکان پذیر است.

فیشیال با پلاژن تراپی

این نوع از فشیال در واقع همان مراحل فشیال کلاسیک را دارد. اما در مرحله لایه برداری، برای درمان مشکلات خاصی از پوست ممکن است پلاژن تراپی با دستگاه پلاژن برای زیباجو انجام شود. پلاژن تراپی بر کاهش خطوط و چین و چروک پوست موثر است و ممکن است برای فیشیال ضدپیری نیز به عنوان بخشی از درمان استفاده شود.

در پلاژن تراپی که با دستگاه Geneo+ U انجام می شود از تکنولوژی های امواج اولتراسوند و OxyGeneo برای تحریک و ویبراسیون عضلات پوست و در نتیجه افزایش حرارت در آن استفاده می شود. در نتیجه ی این حرارت ایجاد شده – که مریض آن را حس نمی کند – جریان خون در محل درمان افزایش می یابد. این اثرات علاوه بر اکسیژن رسانی به جذب بهتر مواد مورد استفاده در فشیال در لایه های عمقی پوست نیز کمک می کند.

نکته آنکه استفاده از دستگاه پلاژن تراپی Geneo+ U باید با احتیاط و دقت به شرایط پوست بیمار انجام شود. استفاده از این دستگاه بر روی زخم ها، اگزماها، ورم و تاول و سوختگی، مجاز نمی باشد.

فشیال با میکرونیدلینگ

در برخی مواقع، متخصص پوست، کاربرد میکرونیدلینگ در فرایند فشیال را برای پوست مراجعه کننده پیشنهاد می کند. از آنجا که فیشیال صورت، اساسا یک فرایند غیرتهاجمی به شمار می آید و بدون ایجاد خراش یا تزریق انجام می شود، پیشنهاد استفاده از میکرونیدلینگ، ترکیب این روش درمانی با فشیال صورت است و در مواقع خاص با نظر پزشک کاربرد دارد.

دستگاه نیدلینگ با سری (دسته) مخصوص این دستگاه که مجهز به سوزن های بسیار ظریفی است، جراحت های ظریفی داخل پوست ایجاد می کند. خراش های ایجادشده، تحریک پوست به تولید کلاژن و افزایش گردش خون را به دنبال دارند. در فشیال با میکرونیدلینگ نسبت به فیشیال کلاسیک، زمان بیشتری طول می کشد تا التهاب پوست التیام پیدا کند.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

فیشیال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *