• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین تزریق بوتاکس پیشانی

BOTOX چیست؟

آیا می دانید وقتی لبخند می زنید، اخم می کنید، فکر می کنید، می خورید یا می خوابید، حرکت صورت همراه با انقباض و استراحت عضلات ریز در صورت شما می باشد؟ از زمان تولد، اعصاب صورت باعث حرکت این عضلات در اطراف چشم، لب و گوشه های دهان می باشند. با گذشت زمان، این حرکات عضلانی ناچیز می توانند خطوط ریز مانند پنجه کلاغی، خطوط عروسکی و چین و چروک های پویا را در صورت شما به وجود آورند. هنگامی که این خطوط ظاهر می شوند، فقط عمیق تر و بیشتر می شوند.

BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد. تزریق بوتاکس می تواند با تاثیر گذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی چهره و به طور کلی جوانسازی صورت شود.

یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضله است که دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث ریلکسیشن و کنترل انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفته است. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تصویب کرد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می نماید.

ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد (دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد). با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و  ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد؛ البته بهتر است از پزشک متخصص پوست خود بخواهید که در این امر (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر شما به یک کلینیک خوب و تخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمین ماندگاری اثر بیش تر این اقدام زیبایی وجود خواهد داشت.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس

متخصص پوستی که برای تزریق بوتاکس به وی مراجعه می کنید، در جلسه معاینه و مشاوره اولیه به شما تمامی اقداماتی را که باید قبل از این اقدام زیبایی به انجام برسانید را گوشزد خواهد کرد. به طور کلی مهم ترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از بوتاکس صورت عبارتند از:

  • حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نشود. مواد موجود در این فرآورده ها می توانند بر روی روند بهبودی شما تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش تورم و یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس شوند.
  • باید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، استفاده از دارو هایی مانند آسپیرین را کاهش دهید چرا که این گونه داروها به رقیق کننده های خون مشهورند و با اثر گذاری خود می توانند باعث افزایش میزان خونریزی حین یا بعد از تزریق بوتاکس شوند.
  • همچنین مصرف داروهای ضد التهاب نیز بهتر است که پیش از این اقدام زیبایی با محدودیت انجام شود تا کبودی ناشی از تزریق و زمان لازم برای برطرف شدن آن کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود)

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

درد حاصل از تزریق بوتاکس بسیار جزئی می باشد و ناشی از ورود سوزن بسیار نازک به پوست می باشد و نه بیشتر به طور کلی سه تا هفت روز طول می کشد تا اثر بوتاکس به طور کامل  بروی نواحی تزریق شده پدیدار شود. البته این مدت در افراد می توانند متفاوت باشد و تا مدت 2 هفته طول بکشد. ممکن است بعد از 2 هفته که اثر گذاری بوتاکس بروی نواحی تزریق مشخص شد، در برخی نواحی نیاز به ترمیم تزریق باشد. (طبق صلاحدید پزشک)

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس داشته باشند؟

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • بیمارانی که حامله هستند.
  • خانم هایی که در دوران شیردهی هستند.
  • افرادی که اختلالات کلیوی دارند یا بیماری عصبی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.
  • از آنجایی که تزریق بوتاکس برای همه چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی پوست موثر نمی‌باشد، ابتدا باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید شاید درمان دیگری مناسب شرایط پوست شما باشد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *