• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین روش ها برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که به طور موقت عضلات شما را فلج می کند. از آنوبوتولینوم توکسین A، یک نوروتوکسین تولید شده توسط باکتریهایی به نام Clostridium botulinum ساخته شده است.
در غلظت های بالا، سم باعث مسمومیت یا بوتولیسم می شود. بوتولیسم نوعی جدی از فلج عضله است که می تواند توسط غذای آلوده ایجاد شود.
تزریق بوتاکس بی خطر تلقی می شود. در این تزریق از مقداررقیق شده سم برای جلوگیری از انقباض عضلات استفاده می شود که به نرم شدن و شل شدن چین و چروک ها کمک می کند.

بیشتر افراد از بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می کنند. همچنین برای درمان بیماری های زیر تحت نظر پزشک بکار می رود مانند:
– میگرن مزمن
– هایپرهیدروز (تعریق زیاد)
– مثانه نروژنیک یا بیش فعال
– تنبلی چشم
– دیستونی دهانه رحم (اسپاسم گردن)

از نظر فنی، اصطلاح “بوتاکس” نام تجاری یک دارو است. انواع دیگر تزریق سم بوتولینوم با نام های تجاری مختلف مانند Dysport و Xeomin و Neuronox در دسترس است.
مراقبت های بعدی این داروها مشابه است. دراین مقاله خانم دکتر کوثر هدایت قصد دارد دستورالعمل های مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را در اختیار شما عزیزان قرار دهد که نتیجه بهتری از تزریق بوتاکس خود بگیرید.

دستورالعمل های مراقبت های بعدی بوتاکس چیست؟
هدف از مراقبت های بعدی بوتاکس بهبود نتایج مطلوب و کاهش‌ عوارض درمانی است. همچنین می تواند خطر کبودی و انتشار به مناطق دیگر و پتوز یا افتادگی پلک و ابرو را به حداقل برساند.
به طور کلی، روزی که بوتاکس تزریق می کنید ، بهتر است که:
– بعد از یک ساعت صورت خود را به آرامی ورزش دهید مثلا بخندین اخم کنین و ابروهای خود را بالا دهید.
– تا چهار ساعت از لمس، مالش یا فشار فیزیکی ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
– در زیر می توانید بهترین اقدامات مربوط به مراقبت های بعدی بوتاکس را دنبال کنید.

به فعالیت های عادی خود برگردید.

تزریق بوتاکس به زمان بهبودی نیاز ندارد. بنابراین، مجبور نیستید محل کار یا تحصیل خود را رها کنید. می توانید بلافاصله بعد از تزریق فعالیت های معمول خود را ادامه دهید.
اگر اهل ورزش هستید 24 ساعت صبر کنید و بعد شروع به ورزش کنید.

 

اگر ورزش بخشی از برنامه روزانه شماست، حداقل 24 ساعت صبر کنید تا تمرین کنید. پزشک شما ممکن است پیشنهاد کند چند روز صبر کنید.
فعالیت بدنی جریان خون را افزایش می دهد. این می تواند به طور بالقوه سم را به مناطق ناخواسته منتقل کند و اثر بخشی آن را در محل تزریق کاهش دهد. همچنین خطر کبودی را افزایش می دهد.
ورزش همچنین عضلات شما را منقبض می کند، که ممکن است اثر سم را کاهش دهد.

با این حال، انجام تمرینات صورت مانند موارد زیر بی خطر است:
– اخم کردن
– خنده
– ابروها را بالا انداختن

این حرکات می تواند کمک کند اثرات بوتاکس زودتر نشان داده شود.

24 ساعت آرایش نکنید

اگر تزریق بوتاکس در صورت خود انجام داده اید، به مدت 24 ساعت از آرایش خودداری کنید. با استفاده از آرایش، پوست مالیده می شود و به طور بالقوه سم را پراکنده می کند.
4 ساعت اول پس از گرفتن بوتاکس در جای خود بنشینید یا اگر مشغول فعالیت هستین سر حالت کاملا عمود نسبت به گردن داشته باشد، خم شدن یا دراز کشیدن ممکن است سم را پخش کرده و باعث کبودی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *