• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق فیلر خط خنده و مزایا و معایب فیلر خنده

فیلر خط خنده چیست؟

در سال‌های اخیر استفاده از انواع فیلر برای اصلاح اجزای صورت و همچنین از بین بردن چین و چروک بسیار پرطرفدار شده است. تزریق فیلر خط خنده به رفع چین و چروک‌ها کمک می‌کند و ظاهری جوان را به افراد می‌بخشد. یکی از خطوطی که بر روی ظاهر افراد بسیار تاثیر گذار است خط خنده است. پس از گذر زمان و با افزایش سن در کنار نواحی بینی و دهان خطوطی عمیق ظاهر می‌شود که به آنها خط لبخند گفته می‌شود. این خطوط باعث جدا شدن سطح گونه‌ها و لب‌ها می‌شود و باعث ظاهری پیرتر برای افراد می‌شود. به همین دلیل بسیاری خواهان برطرف کردن و محو کردن خطوط خنده هستند. خط خنده محدودیت سنی خاصی ندارد و تمامی افرادی که از ظاهر آن ناراضی باشند می‌توانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

علت ایجاد خط خنده

از مهم‌ترین دلایل ایجاد خط خنده می‌توان به افزایش سن، نور خورشید و سیگار کشیدن اشاره کرد. اشعه فرا بنفش باعث از بین رفتن فیبرهای کلاژن و الاستین پوست شما می‌شود. این فیبرها مسئولیت حفاظت از پوست و نرمی آن را بر عهده دارند. سیگار کشیدن نیز این فیبرها تجزیه می‌کند. علاوه بر این افزایش سن باعث می‌شود تا مقاومت بدن در برابر آسیب سیگار و نور خورشید کمتر شود.

لازم به ذکر است که خط خنده در افرادی که سیگار نمی‌کشند یا در معرض نور شدید خورشید قرار ندارند نیز ایجاد می‌شود. دلیل اصلی ایجاد خط خنده نیز افزایش سن است که به دلیل چند فاکتور رخ می‌دهد. از جمله مهم‌ترین های آنها می‌توان به کاهش تولید کلاژن و الاستین اشاره کرد. همچنین با افزایش سن شکل گونه صاف‌تر می‌شود. نیروی جاذبه نیز در تغییر شکل اجزای صورت و همچنین پوست موثر است.

علاوه بر موارد ذکر شده افزایش و کاهش وزن شدید و غیر اصولی نیز می‌تواند سبب ایجاد خط خنده شود. کاهش وزن شدید باعث شلی پوست می‌شود که بیشتر در ناحیه صورت و گردن اتفاق می‌افتد.

مزایای فیلر خط خنده

این روش درمانی نسبت به سایر روش‌های مزایای بسیاری دارد. تزریق فیلر خط خنده تهاجمی نیست و نیازی به استراحت پس از تزریق ندارد و مراجع می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد. همچنین این درمان باعث ایجاد پوستی صاف‌تر و نرم‌تر می‌شود. همانطور که گفتیم فیلر تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و همچنین باعث یک لیفت کلی در صورت هم می‌شود. عوارض و احتمال ایجاد حساسیت نیز در این روش حداقلی است.

تزریق فیلر خط خنده و مزایا و معایب فیلر خنده

معایب فیلر خط خنده

همانطور که گفتیم تزریق فیلر خط خنده نسبت به سایر روش‌ها کمتر تهاجمی است و در نتیجه خطر عوارضی همچون خون ریزی شدید، عفونت و … کمتر است. اما همچون هر راهکار درمانی دیگر با عوارضی تقریبا جزئی همراه هستند که بهتر است با علم به این موارد برای تزریق فیلر تصمیم بگیرید. البته عوارض شدید تنها در صورتی رخ می‌دهد که فرد غیر متخصص برای اینکار مراجعه کنید. خطرات تزریق فیلر خط خنده و نتیجه ظاهری نهایی کاملا به مهارت دکتر پوست شما و سپس مواد مورد استفاده بستگی دارد. پس در این خصوص دقت لازم را به خرج دهید.

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

  • استفاده از کمپرس سرد می‌تواند باعث جلوگیری یا کاهش ورم و کبودی شود.
  • تنها داروهایی را مصرف کنید که پزشک شما تجویز کرده است و از استفاده دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.
  • استفاده از کرم‌های آرایشی به مدت ۲۴ ساعت ممنوع است.
  • سونا، حمام آب داغ و استخر تا ۷۲ ساعت ممنوع است.
  • سعی کنید تا جای ممکن ناحیه تزریق شده را لمس نکنید و وارد شدن هر گونه فشار به آن خودداری کنید.
  • تا ۷۲ ساعت پس از تزریق به پهلو نخوابید.
  • تا یک هفته از استفاده از دخانیات و الکل دوری کنید.
  • ورزش سنگین تا یک هفته پس از تزریق فیلر خط خنده ممنوع است.
  • داروهای رقیق کننده خون می‌توانند با تزریق تداخل داشته باشند پس تا ۳ روز از مصرف آنها خودداری کنید.

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری فیلر خط خنده مانند سایر فیلرها کوتاه مدت است و بدن پس از مدتی و با گردش خون در آن ناحیه به مرور فیلر را جذب می‌کند و تاثیر فیلر از بین می‌رود. ماندگاری فیلر به برند و روش تزریق فیلر خط خنده بستگی دارد اما به طور کلی بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه اثر تزریق ماندگاری دارد.

کلینیک زیبایی مها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *