• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

جوش زدن بعد از لیزر

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر ، همان گونه که می دانید در سال های اخیر، از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش های مدرن و به کارگیری از تکنولوژی های به روز، به یکی پرطرفدار ترین تکنیک های زیبایی و درمانی تبدیل شده است.

تکنیک های متنوعی مانند الکترولیز، لیزر مو، IPL، لیزر خانگی و … برای از بین بردن موهای زائد ناشی از مصرف داروهای هورمونی، ابتلا به دیابت، تیروئید و مشکلات پوستی یا اجتناب از روش‌های سنتی و اپیلاسیون و شیو کردن وجود دارد. هر یک از این تکنیک ها، روی هر بیمار اثر بسیار متفاوتی خواهد گذاشت. باید اشاره داشت که لیزر موهای زائد هم برای بانوان و هم چنین برای آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

راهکارهای کاهش جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد:

برای ممانعت از جوش زدن در هنگام استفاده از دستگاه لیزر باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. در صورت خروج از منزل از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و حمام آفتاب ، سولار و برنزه کردن را فراموش کنید. بهتر است بگوییم تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر حرارت روی پوست مضر می باشد.

 

درست است که جوش زدن پس از لیزر آزار دهنده است، اما نگران نباشید چون کاملا پس از مدتی از بین می روند. برای لیزر یک سری عوارض زود گذر وجود دارد که جوش زدن نیز از آن دسته می باشد.

لازم به ذکر است که قرمزی و ملتهب شدن پوست، تورم، بی حسی و کرختی یا در موارد شدید تر تاول های پوستی یا سوختگی سطحی از عارضه های جانبی پس از لیزر موهای زائد هستند. این ضایعات به دلیل استفاده از دستگاه لیزر نامناسب و یا عدم مهارت کافی اپراتور لیزر ایجاد می شوند و معمولا پس از یک هفته اثرشان از بین می رود. جوش ها هم نهایتا سه الی ده روز پس از لیزر محو می شوند.

اگر این جوش ها پس از ده روز از بین نرفتند یا به حالت غیر طبیعی درآمدند، هر چه سریع تر به متخصص خود مراجعه کنید تا داروهای مناسب را برایتان تجویز کند.

چگونه از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از جوش زدن راهکارهای خاصی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • پوست لیزر شده به هیچ عنوان نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. اگر پس از لیزر صورت باید از خانه بیرون بروید، حتماً کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.
  • پوست خود را برنزه نکنید. به هیچ عنوان آفتاب نگیرید و پوست خود را با دستگاه سولاریوم برنزه نکنید. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اشعه ی دستگاه سولاریوم پس از لیزر، باعث جوش زدن، ملتهب شدن پوست و تاول های بسیار وخیم می شود.
  • به هیچ عنوان پوست خود را در معرض حرارت قرار ندهید. حمام آب گرم، سونا یا اتاق بخار پس از لیزر موهای زائد برای سلامت پوست بسیار مضر است.
  • از تحریک پوست خود توسط مواد شیمیایی جلوگیری کنید. بعضی از مواد شیمیایی مانند کلر پوست ناحیه ی لیزر شده را تحریک می کنند و تماس آن ها با پوست پس از لیزر باعث جوش زدن می شوند. شوینده ها می توانند پوست لیزر شده ی شما را حساس کنند.
  • پس تا بیست و چهار ساعت پس از لیزر از شوینده های صابونی برای شست و شوی صورت خود استفاده نکنید.
  • توصیه می شود تا یک روز پس از لیزر صورت از محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • هم چنین پس از لیزر موهای زائد خود، به استخر نروید چون در آب استخرها کلر وجود دارد و پوستتان را تحریک می کند.

 

درمان جوش های ایجاد شده پس از لیزر موهای زائد:

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر ، همان طور که در قسمت های قبل بیان شد، جوش ها پس از چند روز از بین می روند و کاملا گذرا و موقتی هستند. اگر جوش ها به مرحله ی آزار دهنده نرسیده اند، توصیه می شود که اقدام خاصی انجام ندهید و اجازه دهید خود به خود از بین بروند.

اما اگر سوزش و خارش شدید روی پوستتان احساس می کنید، با استفاده از چند روش می توانید پوست خود را تسکین دهید. به روش ها و نکات مهمی که در زیر بیان می شود، دقت فرمایید:

  • گذاشتن کیسه ی یخ روی ناحیه ای که لیزر شده، می تواند التهابات پوستی را کاهش دهد.
  • به مقدار یک لایه ی نازک از کرم ها و پمادهای ضد جوش مثل زینک اکسید یا آلفا هیدروکسی روی پوست خود بمالید تا جوش ها و التهابات کاهش یابند.
  • اگر پوست چربی دارید و منافذ پوستتان بسته شده است، احتمالا پوست شما بعد از لیزر جوش می زند. بخور بابونه و رزماری با خاصیت ضدعفونی کنندگی، می تواند منافذ پوست را باز کند. به این ترتیب چربی های اضافی از پوست پاک می شوند و جوش ها از بین می روند.
  • یکی از بهترین و موثرترین تسکین دهنده ها برای پوست هایی که دچار التهاب شده اند، ژل طبیعی آلوئه ورا است. گیاه تازه ی آلوئه ورا را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس ژل موجود در برگ آلوئه ورا را خارج کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از مدتی خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا اثر کرده و پوست شما تسکین می یابد.

 

اگر شخصی روی پوست خود جوش های ریزدارد، آیا می تواند لیزر مو انجام دهد؟

این سوال برای بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک به وجود می آید. برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که اگر موهای زائد شما دقیقا روی جوش ها رشد کرده اند، احتمال این که پس از لیزر موهای زائد پوستتان تحریک و ملتهب شود بیشتر است.

معمولا در این شرایط پوست شما بیش از حد معمول جوش می زند. اما جای نگرانی وجود ندارد. با تخریب فولیکول های مو، پس از دو تا سه جلسه لیزر موهای زائد جوش های سطح پوست کاملا از بین می روند.

در صورتی که در جلسات اول پوستتان به طور غیر طبیعی ملتهب شد، بلافاصله به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا داروی مناسب شما را تجویز کند. علاوه بر پماد هایی که پزشکتان تجویز می کند، می توانید برای کاهش التهاب و جوش ها از کمپرس یخ استفاده کنید.

دو نکته بسیار مهم:

  • اگر عادت دارید که به طور مداوم از روش های قدیمی حذف موهای زائد مانند تیغ زدن یا اپیلاسیون استفاده کنید و به دنبال شیو کردن یا اپیلاسیون پوستتان جوش می زند، بهترین گزینه ی درمانی برای شما لیزر موهای زائد است.
  • یکی از دلایل اصلی جوش زدن پس از اصلاح، موهای زیر پوستی است. لیزر مو علاوه بر درمان جوش های ناشی از اصلاح حین از بین بردن موهای زائد، همه ی موهای زیر پوستی شما را نیز از بین خواهد برد. در این صورت پس از لیزر جوش نخواهید زد. پس جای نگرانی وجود ندارد و می توانید با خیال راحت درمان خود را انجام دهید.

 

آیا جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

جوش های پس از لیزر ناشی از التهابات پوستی هستند و معمولا هفت تا ده روز بعد از بین می روند و جای آن ها نیز روی پوست باقی نمی ماند. در واقع جوش های روی پوست از ضایعات رایج استفاده از لیزر نیست و علت اصلی ایجاد جوش در بیشتر بیماران عدم رعایت اصول بهداشتی و توصیه های پزشک متخصص است.

توصیه بسیار مهم:

لازم به ذکر است که اگر جوش های صورت و بدن شما پس از لیزر، غیر طبیعی و شدید است، توصیه می شود به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا داروها و پماد های ضد التهاب و ضد آکنه را برایتان تجویز کند. به این ترتیب جوش ها زودتر از بین می روند و احتمال این که آثار آن ها روی پوست باقی بماند کاهش می یابد.

نکته بسیار مهم این است که از خود درمانی، درمان های خانگی و توصیه ی افراد غیر متخصص اجتناب کنید. چون بیشتر این خود درمانی ها نه تنها جای جوش ها را درمان نمی کنند، بلکه آن ها را  تشدید می‌کند. به جز دستورات پزشک متخصص خود هیچ اقدام دیگری انجام ندهید.

فواید کرم زینک اکساید و لیزر موهای زائد:

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر ، نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که کرم زینک اکساید قرمزی و التهاب پوست را درمان می کند. معمولا پزشک متخصص لیزر توصیه می نماید که پس از لیزر مو از این کرم استفاده شود. اما باید توجه داشته باشید که کرم زینک اکساید باید به اندازه ی یک لایه ی نازک روی پوست مالیده شود.

چون اگر این کرم بیش از اندازه استعمال شود، می تواند  پس از لیزر باعث جوش شود به دلیل آن که بافت کمی چرب می باشد و از همه مهم تر این کرم تا زمانی که شسته نشود بر روی پوست شما می ماند و جلوی تنفس پوستتان را می گیرد و همین موضوع باعث ایجاد جوش خواهد شد.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

جوش بعد از لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *