• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

میگرن یک اختلال عصبی مزمن است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. با سردردهای مکرر مشخص می شود که می تواند ناتوان کننده باشد و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. تزریق بوتاکس به عنوان یک گزینه درمانی محبوب و موثر برای میگرن ظاهر شده است. در این مقاله به نحوه درمان میگرن با تزریق بوتاکس می پردازیم.

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری نوعی سم بوتولینوم است که در درمان های زیبایی و پزشکی استفاده می شود. هنگامی که بوتاکس در دوزهای کم تزریق می شود، می تواند باعث فلج عضلانی شود که می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز روی صورت کمک کند. تزریق بوتاکس همچنین برای اهداف پزشکی مانند درمان میگرن مزمن و اسپاسم عضلانی استفاده می شود.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

بوتاکس چگونه به میگرن کمک می کند؟

از تزریق بوتاکس می توان برای درمان میگرن مزمن استفاده کرد که به سردردهایی گفته می شود که 15 روز در ماه به مدت حداقل سه ماه اتفاق می افتد. تزریق بوتاکس با جلوگیری از  درد و التهاب می شود. هنگامی که بوتاکس به عضلات سر و گردن تزریق می شود، می تواند به کاهش شدت میگرن کمک کند.

تحقیقات در مورد تزریق بوتاکس برای میگرن چه می گوید؟

آزمایشات بالینی نشان داده است که تزریق بوتاکس می تواند به طور قابل توجهی دفعات و شدت میگرن را در افرادی که از میگرن مزمن رنج می برند کاهش دهد. در یک مطالعه، بیمارانی که تزریق بوتاکس دریافت کردند، به طور متوسط 9 روز سردرد کمتر در ماه تجربه کردند. مطالعه دیگری نشان داد که بیمارانی که تزریق بوتاکس دریافت کرده‌اند، 50 درصد درد میگرنی آن ها نسبط به قبل کاهش یافته بود.

عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس برای میگرن چیست؟

تزریق بوتاکس به طور کلی بی خطر و قابل تحمل است. با این حال، مانند هر درمان پزشکی، عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. شایع ترین عارضه جانبی تزریق بوتاکس برای میگرن، درد و سفتی گردن است که در 20 درصد بیماران ممکن است رخ دهد. سایر عوارض جانبی بالقوه شامل ضعف عضلانی، حالت تهوع و سرگیجه است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پویت و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *