• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

دلایل ایجاد موهای زائد چانه

یکی از شایع ترین مشکلات بین افرادی که دچار موهای زائد می شوند موهای  زائد چانه است که برای خانم ها بسیار آزاردهنده است. دلایلی زیادی باعث بروز این مشکل می شود و بهترین راه درمانی بعد از مشخص شدن علت، لیزر موهای چانه است.

دلایل ایجاد موهای زائد چانه

هورمونی به نام آندروژن دلیل اصلی رویش موها در بدن می باشد، بین پزشکان این هورمون به نام هورمون های مردانه شناخته می شود. برهم خوردن تعادل در بعضی هورمون ها مانند آندروژن و تستوسترون می تواند از علت های بروز موهای زائد روی چانه باشد.  این هورمون ها در زنان نسبت به مردان در سطح پائین تری تولید می گردد. تعادل هورمونی در خانم ها ممکن است به دلایل گوناگونی مانند: یائسگی، بلوغ، بارداری، بیماری و … برهم بخورد. دلایلی ممکن است این مشکل را ایجاد کند عبارتند از:

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این بیماری آمار بالایی بین خانم ها دارد و تقریباً 12% از خانم ها در سن باروری دچار این مشکل می شوند علاوه بر آن ممکن است مشکلاتی مانند آکنه، لک های پوستی، تیرگی پوست و دردهای شدید قاعدگی را تجربه کنند.

سندرم کوشینگ

نوعی اختلال هورمونی است که به دلیل میزان بالای کورتیزول ایجاد می شود، کورتیزول هورمونی است که به وسیله غده ی فوق کلیوی تولید می گردد و معمولاً به دلیل مصرف طولانی مدت کورتون افزایش پیدا می کند، همچنین مصرف طولانی مدت کورتیکو استروئید ها نیز موجب بروز این مشکل خواهد شد.

بارداری

همان طور که می دانید در دوران بارداری بدن دستخوش تغییرات زیادی می شود و سطح استروژن و تستوسترون بالا می رود و موجب موهای زائد چانه و موهای زائد در هر ناحیه از صورت یا بدن می شود.

تومورهای تخمدان یا غده ی فوق کلیوی

توده هایی که در تخمدان به وجود می آیند می تواند موجب افزایش هورمون آندرژن شود. از علائم این گونه تومورها درد لگن و قاعدگی نامنظم می باشد، البته معمولاً این غده ها خوش خیم هستند و خطری ندارند مگر در موارد نادر، غدد فوق کلیوی دو غده هستند که در بالای کلیه قرار دارند این توده ها معمولاً علامتی ایجاد نمی کنند اما هنگامی که موجب افزایش هورمون های اضافی می شوند می تواند باعث موهای زائد شود.

دیابت یا مقاوت به انسولین

هورمونی که موجب تبدیل قند به انرژی می شود انسولین نام دارد و هنگامی که فرد دچار دیابت می شود و بدن به انسولین مقاوم می شود سطح تستوسترون بالا می رود.

اختلالات تیروئیدی

غده تیروئید مسئول تولید هورمون هایی است که در تنظیم متابولیسم و دمای بدن موثر می باشد و هنگام اختلال در عملکرد تیروئید و برهم خوردن تعادل هورمونی موهای زائد ایجاد می شوند.

هیپرپرولاکتینمی

این بیماری باعث افزایش هورمون پرولاکتین می شود. این هورمون مسئول تولید شیر در مادران شیرده می باشد. خانم هایی که دچار این مشکل می شوند ممکن است حتی هنگامی که در حال شیردهی نیستند ترشح شیر را تجربه کنند و حتی در برخی از زنان موجب عدم قاعدگی و باروری می شود.

لیزر موهای زائد چانه  و مزایای آن

 

روش لیزر موهای زائد چانه دارای مزایای بسیار زیادی است که در زیر به برخی از مهم ترین مزایای این روش اشاره می کنیم:

  • لیزر باعث می شود که پوست ناحیه چانه شما به طرز محسوسی نرم و زیبا نشان داده شده و در بسیاری از موارد نیز پوست را شاداب تر می کند.
  • با اینکه ناحیه چانه، بخش کوچکی از بدن است، اما لیزر برای این مناطق کوچک نیز به اندازه مناطق بزرگ موثر خواهد بود.
  • بیشتر افراد به این دلیل برای خلاص شدن از شر موهای زائد چانه خود روش لیزر را انتخاب می کنند که این دستگاه دقت بسیار بالایی داشته و معمولا هیچ گونه امکان خطایی در آن وجود نخواهد داشت.
  • سرعت انجام روش لیزر در مقایسه با اپیلاسیون معمولی بسیار بالا بوده و قادر است در عرض چند ثانیه، همه مشکلات را حل کند.
  • با تحولات و پیشرفت ها در دستگاه های جدیدتر لیزر، امکان انجام لیزر چانه به صورت کاملا بدون درد فراهم شده است.
  • در روش لیزر، احتمال بروز عوارض جانبی مانند سوزش، حساسیت، قرمزی و التهاب و سوزش، نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

لیزر چانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *