• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

دلایل جذب سریع ژل لب

دلایل جذب سریع ژل لب چیست؟

ژل و فیلر لب، معمولا از هیالورونیک اسید تشکیل شده است که خاصیت آبرسانی دارد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. این ماده، پس از تزریق، با قرارگرفتن در کنار مولکول‌های آب، ظاهری برجسته‌تر به لب‌ها می‌دهد. در عین حال، پس از تزریق ژل، به‌خصوص دفعه اول، احتمال آنکه جذب سریع ژل لب، فرد را متعجب کند، وجود دارد. اما این اتفاق چه دلیلی دارد؟

علت‌های جذب سریع ژل عبارتند از:

1.غلظت بالای فیلرها و خاصیت هیدروفیلیک،

ژل لب، ساختار غلیظی دارد که اغلب از موادی نظیر هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. غلظت بالای این ترکیبات، گاهی باعث می‌شود نتایج تزریق ژل لب، خیلی زودتر از زمانی که باید، از بین برود.

همچنین، ترکیبات استفاده‌شده در ژل لب، خواص هیدروفیلیک (قابلیت جذب و نگهداری رطوبت) دارند. بنابراین، خواص هیدروفیلیک، ممکن است خیلی زود باعث جذب سریع ژل لب شود.

2.ارتباط گردش خون زیاد در لب‌ها و زودتر جذب‌شدن ژل لب

لب‌ها دارای پوستی حساس و نازک هستند و معمولا به تماس با محصولات و ترکیبات موضعی حساسیت نشان می‌دهند. در نتیجه، ترکیبات موجود در ژل لب، ممکن است به راحتی در پوست نازک لب‌ها جذب شوند.

علاوه بر آن، پوست لب، دارای شبکه عروق خونی غنی است که باعث می‌شود گردش خون در این ناحیه زیاد باشد. با گردش خون زیاد، ترکیبات موجود در ژل با سرعت بیشتری به سمت عروق کوچک پوست لب می‌روند و خیلی زود، توسط بافت جذب می‌شوند.

از این رو، حساسیت و نازکی پوست لب‌ و گردش خون، دو عامل مهم دیگری هستند که باعث جذب سریع ژل لب می‌شوند.

3.سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز بدن یا متابولیسم، یکی از عوامل مهم در جذب و تجزیه مواد مغذی است. در صورتی که بدن، متابولیسم خوبی داشته باشد و فرایند هضم، جذب و تجزیه غذا به درستی صورت گیرد، ممکن است ژل لب نیز سریع‌تر جذب شود.

البته، تاثیر سوخت و ساز بر جذب سریع ژل لب، ممکن است بسیار کمتر از سایر عواملی که قبلا مطرح کردیم، باشد.

4.حرکت‌کردن ژل

در واقع، حرکت ژل ممکن است به صورت غیرمستقیم، باعث جذب سریع ژل لب شود. وقتی ژل لب تزریق می‌شود، احتمال می‌رود که در نتیجه اعمال فشار و اصطکاک پوست لب‌ها، سریع‌تر جذب شود. حرکت ژل، همچنین خون‌رسانی را در بافت لب‌ها بیشتر می‌کند. خون‌رسانی بهتر، یعنی عرضه مواد مغذی لازم برای جذب و تجدید سلول‌های پوست و این یعنی جذب سریع ژل لب.

5.کاهش کلاژن‌سازی در پوست لب

یکی دیگر از دلایل جذب سریع ژل لب کلاژن است . کلاژن ، ماده‌ای است که خودبخود در پوست تولید می‌شود. با افزایش سن، کم‌کم می‌بینیم که پوست صورت و لب‌ها، شادابی و جوانی قبل را ندارند و این شادابی به تدریج کمتر و کمتر می‌شود. هیالورونیک اسید که یکی از ترکیبات کوجود در ژل لب است، به تقویت کلاژن‌سازی و آبرسانی در پوست کمک می‌کند. وقتی بدن، از این ماده برای ساخت کلاژن استفاده کند، جذب سریع ژل لب، خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

جذب ژل لب به طور معمول چقدر طول می‌کشد؟

نمی‌توان پس از تزریق ژل در لب‌ها، از آن توقع ماندگاری دائمی داشت. چراکه ماندگاری ژل و فیلر، از ۳ تا ۱۲ ماه است. برای حفظ ماندگاری ژل یا حتی اصلاح شکل لب‌ها، به علت زود جذب‌شدن ژل لب، لازم است با مشورت پزشک متخصص، ژل و فیلر را تمدید کنید.

پیروی از توصیه‌های پزشک بعد از تزریق ژل

پس از تزریق ژل لب، برای بازگشت به فعالیت‌های روزمره، به زمان زیادی احتیاج ندارید. در عین حال، توصیه پزشکان این است که حداقل تا ۲۴ ساعت، از ورزش سنگین یا سیگار و الکل پرهیز کنید. این کار به کاهش تورم و کبودی بعد از تزریق نیز کمک شایانی می‌کند. ضمن اینکه ماندگاری ژل لب را با پیروی از این توصیه‌ها تضمین می‌کنید.

قرارنگرفتن در معرض آفتاب

قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، باعث می‌شود برخی از ژل‌ها و فیلرها زودتر تجزیه شوند. این اتفاق می‌تواند علت زود جذب‌شدن ژل لب باشد.

اگر لازم است به هر دلیل، مدت زیادی را در معرض نور خورشید باشبد، از ضدآفتاب‌هایی که SPF بالایی دارند استفاده کنید. همچنین برای حفاظت از پوست صورت ولب‌هایتان، کلاه لبه‌پهن بپوشید.

کاهش سطح استرس

استرس از راه‌های مختلفی بر سلامت ما تاثیر منفی می‌گذارد. یکی از مواردی که ممکن است به آن بی‌توجهی شده باشد، تاثیر اضطراب بر ژل لب و جذب سریع آن است. هورمون‌هایی که بدن، هنگام تنش و استرس تولید می‌کند، احتمال تجزیه زودتر ژل لب را افزایش می‌دهند.

رژیم غذایی آگاهانه و درست

اغلب انسان‌ها غذاخوردن را یکی از لذت‌های دلنشین زندگی خود می‌دانند، اما غذاهای ناسالم باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شوند. همین عامل کوچک، ممکن است در جذب سریع ژل لب بسیار موثر باشد.

توصیه ما این است که با خوردن میوه و سبزیجات کافی و مواد غذایی حاوی ویتامین‌های مفید، پوست خود را سالم نگه دارید. همچنین با دوری از غذاهای چرب، فست‌فودها و شیرینی، به ماندگاری بیشتر ژل لب‌تان هم کمک کنید.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

ژل لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *