• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

رفع موهای زائد با لیزر

همه‌ی ما درباره‌ی رفع موهای زائد با لیزر مطالبی شنیده‌ایم. گروهی از افراد بر این باورند که فرآیند لیزر موهای زائد هیچ فایده‌ای نداشته و عوارض بسیاری دارد و گروهی نیز معتقدند این فرآیند برای متوقف کردن رشد موهای زائد بدن، مناسب بوده و تاثیرگذار است. حال اگر قصد دارید درباره‌ی لیزر موهای زائد مطلبی جامع و کامل مطالعه کنید، و از همه چیز درباره‌ رفع موهای زائد با لیزر اطلاعاتی کامل داشته باشید به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

اگر قصد دارید به صورت کاملا علمی درباره‌ی لیزر موهای زائد بدانید به شما این مبحث را در ۶ بخش توضیح خواهیم داد:

لیزر، یک پرتوی نوری است

لیزر یک پرتوی نوری است که دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. این فرآیند در امور پزشکی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جالب است بدانید فرآیند لیزر جهت جراحی چشم نیز کاربرد دارد.

لیزر یک دانش خاص است

کاربرد لیزر و ویژگی‌های آن یک فناوری و دانش خاص بوده که در این فناوری بدون تاثیر بر روی قسمت‌های دیگر پوست این فرآیند انجام‌پذیر است.

همه چیز درباره‌ی رفع موهای زائد با لیزر

لیزرهای مختلفی جهت حذف موهای زائد وجود دارد

اگر کمی درباره‌ی لیزر موهای زائد اطلاعات داشته باشید مسلما می‌دانید فناوری‌های الکساندرایت، ND:YAG، دایود و… جهت حذف موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این فناوری‌ها از لحاظ کاربرد با یکدیگر متفاوت بوده و دلیل این تفاوت، خاصیت‌های فیزیکی لیزر‌ها است.

اثر‌گذاری روی فولیکول‌ها

فرآیند لیزر موهای زائد به نحوی طراحی شده که گرمای حاصل از لیزر فقط به فولیکول‌ها آسیب برساند و این آسیب به پوست وارد نشود. اما گاهی در اثر خطای انسانی، فرآیند لیزر به پوست آسیب می‌رساند که این مورد جزو عوارض لیزر محسوب می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید لیزر سبب داغ شدن پیاز مو شده و آسیب به فولیکول‌ها و پیاز مو رشد مو را برای همیشه متوقف می‌کند. ‌

کاهش دائمی موهای زائد

لیزر موهای زائد از ۷۰ تا ۹۰ درصد سبب حذف موهای زائد می‌شود و از لحاظ علمی در طی انجام یک جلسه لیزر، حذف موهای زائد به‌طور ۱۰۰ درصد غیرممکن است.

ایجاد آسیب انتخابی

لیزر، آسیبی انتخابی وارد می‌کند. به این صورت که گرما‌ی حاصل از لیزر سبب از کار افتادن فولیکول‌ها در ناحیه‌ی مورد نظر گردیده و از کار افتادن فولیکول‌ها کاملا انتخابی است که البته گاهی این فرآیند به پوست نیز آسیب می‌رساند.

روش‌ لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد، یکی از روش‌های آرایشی درمانی جهت رفع دائمی موهای زائد به‌شمار می‌رود. روش لیزر موهای زائد، جهت نتیجه دهی مطلوب نیاز به گذر زمان دارد. قبل از اقدام به لیزر موهای زائد، باید همه عواملی که در نتیجه مطلوب یا نامطلوب لیزر موهای زائد، تاثیر می گذارند را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.
روش لیزر موهای زائد، جزو آن دسته از از روش‌های پرطرفدار برای رفع دائمی موهای زائد است که برخی افراد به درستی آن را نمی شناسند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند. به‌همین دلیل دوست دارند خیلی سریع از این روش نتیجه بگیرند. عدم شناخت صحیح لیزر و نحوه عملکرد آن، بعضا باعث می‌شود که این دسته از افراد خیلی زود به این نتیجه برسند که لیزر روشی بیهوده است درصورتی که این حرف صحت ندارد. اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، بهتر است درباره این روش بیش‌تر بدانید!
اگر شما هم از برداشتن موهای زائد با روش‌هایی مانند موم انداختن، تراشیدن، کرم‌های موبر و کندن موها، خسته شده‌اید، می‌توانید برای خلاص شدن از موهای زائد خود به‌صورت دائمی از روش لیزر موهای زائد استفاده نمایید. روش لیزر موهای زائد امروزه به یکی از محبوب ترین روش‌های رفع موهای زائد، تبدیل شده است. لیزر موهای زائد در آقایان و بانوان انجام می‌شود. این روش جزو روش‌های غیر تهاجمی بوده و به همین دلیل باعث ایجاد عفونت در پوست نمی‌شود. اشعه لیزر به‌وسیله رنگدانه‌های ملانینی مو، جذب می‌شود و همین مورد باعث از بین رفتن سلول‌های سازنده مو می‌گردد. باید توجه داشته باشید هرچه موها مشکی‌تر و ضخیم‌تر باشد، نور لیزر بیشتر جذب شده و ریشه موها سریعتر تخریب می‌شوند.
در واقع فولیکول‌های مو گرمای لیزر را جذب می‌کنند و همین گرما از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند. روش لیزر موهای زائد نمی‌تواند به‌طور کامل موها را از بین ببرد بلکه باعث کند شدن رشد موها شده و تراکم موها در این روش کمتر می‌شود و مو کمرنگ‌تر و نازک‌تر می‌شود. لیزر موهای زائد برای همه قسمت‌های بدن قابل استفاده است و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

مزایای روش لیزر موهای زائد

مهم‌ترین مزایای روش لیزر موهای زائد، از بین رفتن و کاهش موهای زائد است، اما این روش مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم:
عارضه این روش بسیار کم است و در صورت داشتن هر یک از عوارض شایع مانند قرمزی و تورم، این عوارض پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند.
این روش موثرترین و بهترین روش جهت حذف موهای زائد است.
لیزر نیازی به عمل جراحی ندارد و پس از لیزر شخص می‌تواند کارهای روزانه‌اش را انجام دهد.
در صورت رشد مجدد موها، این موها بسیار کمتر و کمرنگ‌تر هستند.
برای همه قسمت‌های بدن می‌توان از آن استفاده کرد.
این روش موجب روشن شدن و صاف شدن پوست می‌شود که همه این موارد سبب زیباتر شدن پوست می‌گردد.

عوارض طبیعی لیزر

تورم، قرمزی و احساس گرما از جمله عوارض طبیعی لیزر بوده که جهت کاهش این عوارض استفاده از کمپرس یخ بعد از لیزر پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود موارد گفته شده از کرم‌های خاصی استفاده کنید.
پوسته پوسته شدن و خشکی پوست دو مورد از عوارض طبیعی دیگر لیزر بوده که بسیار هستند. همچنین اگزما، تبخال، زگیل و خال نیز از سایر عوارض طبیعی لیزر بوده که این عوارض طی مدت کوتاهی از بین می‌رود.

آیا لیزر موهای زائد، درد دارد؟

فرآیند لیزر موهای زائد دردناک نیست و تنها ۱ درصد از افراد، هنگام لیزر به داروهای بی‌حسی نیاز دارند. میزان درد لیزر به ناحیه‌ی تحت درمان و آستانه تحمل شما وابسته بوده و بسیاری از مراجعین، درد لیزر را مانند برخورد یک کش پلاستیکی به پوست توصیف می‌کنند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *