• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

معمولا عوارض لیزر موهای زائد موقتی هستند و ناحیه مورد درمان ممکن است همانند پوست پس از اپیلاسیون، و یا وکس، تغیراتی  کند.  از تغییرات و عوارض موهای زائد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • قرمزی و حساسیت پوست
  • سوزش و تحریک
  • پوسته پوسته شدن : گاهی اوقات پوسته پوسته شدن میتواند باعث زخم و یا دلمه شود که با انجام مراقبت های مناسب، مثل استفاده از کرم مرطوب کننده، از پایداری این عارضه جلوگیری میشود.
  • تغییرات در رنگ پوست: ایجاد تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان، مانند تیره تر و یا روشن تر شدن پوست در بعضی افراد مشاهده می شود. این تغییرات به مرور زمان محو شده و پوست به حالت عادی برمیگردد.

با رعایت این نکته ها عوارض لیزر را به شدت کم می کنید

نکاتی که در ادامه راجع به لیزر موهای زائد گفته می شوند بسیار مهم اند. این نکات باعث می شوند که شما با کمترین عوارض نتیجه ی بیشتری از لیزر مو بگیرید:

برنزه نکنید

اگر پوست شما ذاتا تیره باشد مشکلی نیست؛ اما اگر با روش هایی مثل سولاریوم یا آفتاب گرفتن و کرم های برنزه کننده آن را تیره کرده باشید؛ باید تا جلسه ی بعدی لیزر اندکی بیشتر صبر کنید. به علاوه پوست ناحیه ای که قصد لیزرش را دارید نباید تتو شده باشد.

وکس و کرم موبر ممنوع

اگر میخواهید لیزر مو روتین شما باشد، باید سایر روش های حذف موهای زائد را ترک کنید. وکس، الکترولیز، موم و کرم موبر فقط باعث حساسیت بیشتر پوست و یا عدم اثربخشی لیزر موی زائد هستند. پس فقط می توانید قبل از لیزر یا در فواصل بین جلسات، از تیغ استفاده کنید.

ضدآفتاب بزنید

زمانی که لیزر را برای رفع موهای زائد خود انتخاب می کنید باید مصرف ضدآفتاب هم جدی بگیرید. خصوصا از یک ماه قبل از لیزر، به خوبی ناحیه ی مورد نظر باید در برابر آفتاب محافظت شده باشد. بعد از لیزر هم باید برای جلوگیری از سوختگی، به پوستتان ضدآفتاب بزنید.

عوارض لیزر موهای زائد

لایه بردار نزنید

روتین پوستی شما نزدیک به جلسه ی لیزر باید تغییر کند. بعضی محصولات پوستی، خصوصا محصولات جوانساز و لایه بردار، می توانند پوست را حساس کنند. پوستی که حساس است در برابر لیزر موهای زائد بیشتر آسیب پذیر می شود؛ پس فاصله ی یک هفته ای بین مصرف محصولات پوست و قبل و بعد از لیزر در نظر بگیرید.

حمام و ورزش های پرتحرک ممنوع

پس از لیزر پوست شما گرم می شود. این گرما حدودا تا 48 ساعت در پوست باقی می ماند؛ پس باید در این فاصله از فعالیت هایی که پوست را گرمتر می کنند خودداری کنید. به طور مثال باید باشگاه، حمام و ورزش های پر تحرک را به تعویق بیندازید.

استفاده از بی حس کننده ها

اگر قبلا تجربه ی لیزر داشته اید حتما آستانه ی درد خود را فهمیده اید. پس اگر حس می کنید لازم است برای بعضی نواحی کرم بی حس کننده بزنید، از حدود 40 دقیقه قبل این کار را انجام دهید.

دوران بارداری و شیردهی

شواهد کافی در مورد ایمنی لیزر برای خانم های باردار و شیرده و یا افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد. پس این افراد بهتر است زیر نظر پزشکشان لیزر کنند؛ یا اینکه از سایر روش های حذف موهای زائد استفاده کنند. افرادی هم که به علت مشکلات هورمونی رشد موهای زائدشان زیاد است؛ بهتر است ابتدا آن مشکل را حل و سپس لیزر کنند. چراکه با این کار بیشترین بازدهی را از لیزر خود می گیرند.

مصرف آرایشی بهداشتی ها

لیزر موهای زائد زمانی به شما بهترین نتیجه را می دهد که با فواصل منظم و با پوست کاملا تمیز به کلینیک مراجعه کنید‌. قبل از لیزر مو نباید هیچ کرمی روی پوست شما باشد؛ بعد از لیزر هم تا 48 ساعت از استفاده از هر محصولی غیر داروهای تجویزی پزشک خودداری کنید.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

اساس تکنولوژی لیزر ایجاد گرما و سوزاندن ریشه و فولیکول مو است. بنابراین احساس درد و سوزش حین درمان امری طبیعیست. با پیشرفته شدن دستگاه ها، درد لیزر کاهش یافته، و همراه بودن سیستم سرد کننده با دستگاه، در اکثر موارد درد را کاهش میدهد. میزان درد ناشی از لیزر معمولا کمتر از اپیلاسیون است. براساس نوع پوست و اثر لیزر روی پوست شما، ممکن است اپراتور قبل ابتدا از کرم بی حس کننده استفاده کند. سه عامل  نوشیدن آب کافی ،داشتن خواب مناسب، و همچنین مرحله لوتئال چرخه قاعدگی، میتواند از درد و سوزش حین درمان بکاهد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *