• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد آقایان | هزینه، عوارض و مزایا

تیغ، ماشین‌های اصلاح مختلف، کرم‌های موبر و حتی موم یا وکس روش‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی در این مقاله می‌خواهیم روشی را معرفی کنیم که از همه این موارد موثرتر است و نتایجش ماندگارتری دارد: لیزر موهای زائد. اگر تا کنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم‌ها انجام می‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد آقایان نیز بسیار رایج بوده و این روش هروز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

لیزر موهای زائد مردان چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی برای حذف موهای بدن است که در آن اشعه‌ی نوری پرانرژی به پوست تابیده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می‌شود. این اتفاق بدون این که به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. در واقع با لیزر ارگان‌های کوچکی به نام «فولیکول مویی» را از بین می‌بریم. وقتی فولیکول آسیب می‌بیند، ساقه‌ی مو ضعیف و شل می‌شود. طی چند جلسات درمانی آن قدر به فولیکول‌ها آسیب می‌زنیم که نهایتا فولیکول می‌میرد و دیگر مویی از آن رشد نمی‌کند.

نمی‌خواهیم سر شما را با اطلاعات علمی در مورد فیزیک نور و لیزر درد بیاوریم. فقط در همین حد بدانید که انرژی و طول موج پرتوی لیزری به شکلی طراحی شده که جذب رنگدانه‌های موجود در مو بشود. به این ترتیب انرژی نوری لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و گرما به فولیکول آسیب می‌زند. چون تراکم رنگدانه‌ها در پیاز مو بیشتر از پوست است، قبل از این که پوست گرم بشود یا بسوزد، آسیب دلخواه را به پیاز مو و فولیکول وارد کرده‌ایم.

موهای زائد فقط به موهای ناحیه‌ی شرمگاهی یا زیر بقل گفته نمی‌شود. منظور ما از موهای زائد هر موی اضافه‌ای است که شما مجبور هستید به طور مداوم یا در مواقعی آن‌ها را اصلاح کنید. مثلاً در ورزشکاران بدن سازی که مجبورند هر چند وقت یکبار موهای بدن‌شان را به طور کامل بتراشند، کل موهای بدن موهای زائد محسوب می‌شوند.

لیزر موهای زائد آقایان | هزینه، عوارض و مزایا

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند به مردان ورزشکار کمک کند؟

ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین آقایانی که به ورزش بدنسازی یا پرورش‌اندام مشغول هستند از جمله افرادی هستند که به دنبال راه و روشی ایده‌آل برای حذف موهای زائد می‌گردند.

این موضوع برای ورزشکاران پرورش اندام احیاتی است؛ چون حذف موها باعث بهتر به چشم آمدن عضلات می‌شود. برای دوچرخه سواران نیز حذف موهای زائد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که تماس موهای بدن با لباس‌های تنگ دوچرخه سواری، تعریق فراوان و نشستن‌های طولانی مدت روی زین می‌توانند باعث التهاب و آزار پوستی بشوند.

گروه دیگری از ورزشکاران، شناگران هستند که گفته می‌شود حذف موهای بدن می‌تواند باعث افزایش سرعت آن‌ها شود. حتی اگر این افزایش سرعت در حد یک دهم ثانیه باشد، می‌تواند در جابه‌جا کردن رکوردها به شناگران کمک کند.

حذف موهای بدن و موهای زائد می‌تواند به سایر ورزشکاران نیز کمک کند. اصلاح موهای بدن استفاده از لگینگ‌های ورزشی مردانه، فوم رولینگ و ماساژ را راحت‌تر و بدون درد می‌کند. چرا که دیگه موهای در حین استفاده و انجام این موارد کنده نمی‌شود.

مزیت دیگری که لیزر موهای زائد و بدن برای آقایان ورزشکار دارد این است که دیگر لازم نیست پیش از رقابت‌های ورزشی بدن خود را اصلاح کنند. این مزیت هم باعث جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود و هم خطر زخم شدن یا آسیب دیدن پوست را کاهش می‌دهد. گاهی زخم‌های کوچکی که در معرض محیط ورزشگاه، رختکن یا استخر قرار می‌گیرند، دچار عفونت می‌شوند و دردسرهای زیادی برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند.

آیا لیزر موهای زائد آقایان دردناک است؟

دستگاه‌های لیزر و سیستم‌های خنک کننده‌ی جدید باعث شده که درد لیزر کاملا قابل تحمل باشد ولی در کل این که لیزر دردناک است یا نه، به آستانه تحمل شما بستگی دارد. در بیشتر موارد آقایان درد لیزر را در حد سوزن سوزن شدن خفیف مثل برخورد کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند.

کلینیک خانه سفید به آخرین فناوری‌های لیزر موهای زائد مجهز است که ناراحتی و درد ناشی از لیزر را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهند و کاملا قابل تحمل می‌سازند. با این حال اگر درد لیزر برایتان زیاد باشد می‌توانید از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کنید که درد را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهند. در بررسی‌های مختلف، آقایان دریافت کننده‌ی لیزر موهای زائد گفته‌اند که این روش حدود ۴۰ درصد کمتر از روش موم (وکس یا همان اپیلاسیون) درد دارد.

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

کار با لیزر نیاز به تجربه، تخصص و مهارت دارد. در غیر این صورت عوارض لیزر موهای زائد باعث ایجاد سوختگی و لکه‌های پوستی شود. احتمال رخداد عوارض جانبی و آسیب‌های ناشی از لیزر به صورت کلی بسیار پایین است و بیشتر زمانی دیده می‌شود که دستگاه لیزر در دست اپراتور کار نابلد باشد. اما اگر لیزر را اپراتورهای حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص انجام بدهند، با یکی از کم خطرترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های حذف موهای زائد طرف هستیم و شاید تنها عارضه‌ی آن درد خفیفی باشد که برخی از مراجعین تجربه می‌کنند.

لیزر بدون این که به لایه‌ی سطحی پوست یعنی اپی‌درم آسیب بزند از آن عبور می‌کنند. جالب است بدانید که لیزر نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی‌کند، بلکه می‌تواند کلاژن سازی را در لایه‌های عمقی پوست تحریک و باعث بهبود بافت پوست هم بشود. البته اتفاق آنقدرها چشمگیر نخواهد بود ولی تا حد جزئی رخ می‌دهد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *