• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد بدن

یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار که این روزها اسمش بیشتر از قبل به گوش‌‌ می‌رسد، لیزر موهای زائد بدن است. حتما شما هم درباره مزایا و معایب لیزر شنیده‌اید و یا شاید درباره انتخاب این خدمات زیبایی دچار شک و تردید شده‌ باشید. برای حذف موهای زائد بدن، روش‌‌های زیاد و پر دردسری مثل اپیلاسیون، تیغ و یا کرم‌‌های موبر وجود دارد که سختی‌‌های هر روش باعث روی آوردن افراد زیادی به استفاده از خدمات لیزر شده است. در ادامه‌‌‌ی این مطلب‌‌ می‌خواهیم به طور کامل به معرفی لیزر موهای زائد، شرایط انجام آن، انتخاب بهترین دستگاه لیزر، مزایا و معایب لیزر موهای زائد بپردازیم. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد (لیزر بدن) چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که لیزر بدن چیست و چطور کار‌‌ می‌کند. در حقیقت لیزر نوعی تکنولوژی است که باعث‌‌ می‌شود پرتوهای نوری در یک طول موج مشخص و فرکانس خاص متمرکز شوند. در لیزر تمامی فوتون‌های نوری (ذرات نور) توسط دستگاه‌های الکترونیکی هم‌فاز شده و در یک جهت قرار‌‌ می‌گیرد و باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذ پرتوها می‌شود. از لیزر در بسیاری از صنایع مثل خدمات چاپ و برش، فعالیت‌‌های پزشکی مثل جراحی‌‌های چشم و شکستن سنگ کلیه استفاده‌‌ می‌شود.

دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد به نحوی طراحی و تولید شده‌‌‌اند که پرتوی نور، با طول معین و انرژی مشخصی را تولید کند. این پرتوها باید تنها بر روی فولیکول‌‌های مو اثر بگذارد و باعث آسیب به نواحی دیگر نشوند و به عمق پوست نفوذ نکنند.

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که گفتیم، دستگاه‌‌های لیزر، با تولید انرژی مشخص، پرتوهای نوری را به فولیکول‌‌های مو‌‌ می‌رسانند. در اثر این تابش، نور در فولیکول مو با رنگدانه تیره جذب‌‌ می‌شود و به گرما تبدیل‌‌ می‌شود. این گرما باعث‌‌ می‌شود تا موهای زائد تیره رنگ از بین بروند. هرچه مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، رنگدانه بیشتری دارد و با تابش لیزر، گرمای بیشتری ایجاد‌‌ می‌شود و فولیکول مو از بین‌‌ می‌رود. به همین دلیل به افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند، اکیدا توصیه‌‌ می‌شود که قبل از انجام لیزر، موهای خود را با ژیلت و تیغ شیو کنند و از اپیلاسیون و یا بند زدن بپرهیزند.

آیا لیزر به صورت دائمی اثر‌‌ می‌گذارد؟

باید بدانید که با لیزر، موهای زائد بدن به صورت دائمی از بین‌‌ نمی‌روند. لیزر فقط به صورت دائمی باعث کاهش موهای زائد‌‌ می‌شود. موها به طور دائم در حال رشد هستند و در یک دوره درمانی لیزر موهای زائد، فقط موهایی که در چرخه رشد قرار داشتند، توسط لیزر از بین‌‌ می‌روند. ممکن است موهای زائدی وجود داشته باشند که در زمانی که شما لیزر انجام‌‌ می‌دهید، در دوره استراحت باشند، و بعد از دوره لیزر، رشد کنند. به همین علت، لیزر باعث حذف صددرصدی موها‌‌ نمی‌شود.

چه کسانی‌‌ می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

به طور کلی همه‌‌‌ی افراد‌‌ می‌توانند موهای زائد بدن خود را لیزر کنند. هر چه رنگ پوست روشن‌‌تر و رنگ موهای بدن تیره‌‌تر و ضخیم‌‌تر باشد، اثربخشی لیزر بر آن بیشتر است. چون لیزر بر روی موهای تیره و قسمت‌‌های تیره اثر‌‌ می‌گذارد. اگر رنگ پوست شما تیره باشد، ممکن است دچار عوارض سوختگی شوید. باید دقت کنید برای افراد با رنگ پوست تیره حتما باید از دستگاه‌‌های مخصوص با فرکانس پرتو کمتر استفاده کنند تا دچار سوختگی نشوند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

استفاده از این روش، از نظر جنسیتی هیچ محدودیتی ندارد. با این که لیزر به صورت کلی، باعث ایجاد عوارض خاص و شدید‌‌ نمی‌شود، اما برخی افراد با شرایط زیر بهتر است لیزر موهای زائد خود را به تعویق بیندازند و یا آن را انجام ندهند.

  • کسانی که دارای اختلالات هورمونی هستند.
  • افرادی که داروهای خاص مثل راکوتان و ایزوترتینوئین مصرف‌‌ می‌کنند.
  • اگر در محلی که قصد لیزر دارد، گوشت اضافه وجود داشته باشد.
  • اگر به طور مرتب تبخال‌‌ می‌زنید، یا در زمان لیزر در محل مورد نظر تبخال دارید.
  • وجود تتو یا خال در محل لیزر، باعث عدم نتیجه گیری‌‌ می‌شود.
  • بانوان در دوران بارداری نباید لیزر موهای زائد انجام دهند.
  • افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند.
  • افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند، نباید لیزر انجام دهند.

لیزر موهای زائد بدن

عوارض لیزر چیست؟

  • بعد از لیزر، ممکن است عوارضی نیز به وجود بیاید که بعضی از آن‌‌‌‌ها مثل قرمزی پوست، ورم و احساس گرما از عوارض طبیعی لیزر به شمار می‌آیند. هر چقدر لیزر بر روی پوست شما تاثیر بهتری بگذارد، ورم و یا ادم پوست بیشتر می‌باشد و در مدت یک تا دو ساعت بعد هم از بین می‌رود.
  • ممکن است پوست بدن شما بعد از لیزر، خشک و یا پوسته شود. یکی از رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد، می‌تواند برای شما رخ دهد، سوختگی پوست و ایجاد تاول است. اما این عارضه به صورت نادر رخ می‌دهد و در صورتی که شما به یک مرکز لیزر مناسب مراجعه کنید، امکان بروز این مشکل کاهش می‌باید.
  • برای کاهش دادن احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد و خطرات‌ آن، می‌توانید در اولین و مهم‌‌ترین قدم به دنبال یک مرکز و کلینیک لیزر موهای زائد مناسب باشید. دقت کنید که اوپراتور‌های مربوط به هر کلینیک لیزر موهای زائد، دانش کافی برای کار با هر دستگاه را داشته باشند. کلینیک حتما یک پزشک متخصص پوست داشته باشد.
  • دستگاه‌ها جدید و به روز باشند و به طور مرتب سرویس و تعمیر شوند. حتما دقت داشته باشید که در هنگام لیزر موهای بدن، از اپراتور دستگاه بخواهید به شما چشم بند بدهد. استفاده از لیزر بدون داشتن عینک محافظ چشم، می‌تواند باعث آسیب به چشمان شما شود.

مزایای لیزر موهای زائد

استفاده از این روش به دلیل مزایای زیادی که دارد، به همه توصیه‌ می‌شود.

  • یکی از اصلی‌‌ترین مزایای لیزر موهای زائد، این مورد است که برای تمام نقاط بدن‌ می‌توان از آن استفاده کرد.
  • اثر این روش طولانی است و تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل به یکی از روش‌های محبوب رفع موی زائد تبدیل شده است.
  • بعد از اینکه دوره لیزر خود را تکمیل کردید، اگر هم رشد مو داشته باشید، بسیار کم و به صورت کرکی و نازک خواهد بود.
  • درد لیزر، بسیار کمتر از اپیلاسیون موهای زائد است.
  • سرعت انجام لیزر بیشتر از دیگر روش‌های رفع موی زائد است.
  • دستگاه‌های لیزر، اکثرا دارای سیستم خنک کننده‌ می‌باشند. این امر باعث‌ می‌شود تا در هنگام لیزر، درد کمتری حس شود و از سوختگی پوست جلوگیری شود.

کلینیک زیبایی و لیزر میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *