• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد دست

اصلاح موهای زائد بدن بسیار وقت گیر و زمان بر است. اگرچه روش های سنتی مانند اپیلاسیون ، تیغ یا ژیلت راه حلی موثر هستند. اما هیچ یک از آنها راهکار همیشگی نیست؛ لیزر موهای زائد دست روش دائمی برای خانم ها که دغدغه همیشگی آنها را برای از بین بردن موهای دست حل می کند. وضعیتی که همه ی خانم ها آن را تجربه کردند: زمانی که لباس مورد علاقه شان را می پوشند تا به مهمانی بروند اما متوجه موهای دست و زیر بغلشان می شود که شیو نکردند.

چگونگی لیزر موهای زائد دست

در گذشته فقط کسانی که سفید پوست با موهای تیره بودند ، می توانستند لیزر موهای زائد دست انجام دهند. این موضوع بخاطر این است که ملانین بیشتری در اطراف فولیکول های مو وجود دارد تا مورد هدف لیزر قرار بگیرند.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود دارد تا لیزر موهای زائد دست بر روی پوست های تیره موثر باشد.

دستگاه هایی که امروز با پیشرفته ترین تکنولوژی در بازار وجود دارد ، برای انواع رنگ پوست ها مناسب است.اما با این شرایط ، یک سری از رنگ موهای خاص مانند قرمز ، خاکستری و موهای خیلی روشن لیزر بر روی آنها تاثیر کمی می گذارد. دستگاه های لیزر از انرژی به صورت نور استفاده می کنند.

انرژی تولید شده توسط رنگدانه مو به نام ملانین که به مو رنگ می بخشد ،  جذب می شود. موها به صورت این نور ساطع شده را جذب و به سلول های کناری انتقال می دهند. این انرژی ، وضعیت موهای زائد را بر هم می زند به طور که توانایی رویش دوباره را نخواهند داشت.

اصلاح مکرر موها موجب رویش موهای زیرپوستی

اصلاح بیش از اندازه دست ها به وسیله تیغ یا ژیلت ، موجب به وجود آمدن موهای زیر پوستی ، کیست و سوزش می شود. بهترین راهکار ، استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای دست است.

اشعه لیزر ابتدا ریشه موهای زائد را از بین می برد ، سپس موها شروع به ریزش می کنند.  و تنها چیزی که باقی می ماند بدنی صاف و بدون مو است.

دیگر لازم به استفاده از روش های سنتی مانند تیغ زدن ، اپیلاسیون نخواهد بود  و هیچ جوش زیر پوستی ، سوزش حاصل از تیغ زدن پس از اصلاح مو برای شما اتفاق نخواهد افتاد. لیزر موهای زائد دست ها در عرض چند دقیقه تمام می شود.

مهم ترین فواید لیزر دست ها

انتخاب لیزر برای حذف موهای دست ها دارای مزیت های بسیاری است. فواید این روش شامل:

  • درمان سریع: انجام لیزر سریع از چیزی است که تصور می کنید. لیزر موهای زاید دست و زیر بغل کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می شود و شما درمان خاصی احساس نمی کنید.
  • حذف رویش موهای زیر پوستی: این روش تنها راه حل برای جلوگیری از رویش موهای زیر پوستی است. علاوه بر این ، این روش مناسب ترین راه برای کسانی است که پوست حساسی دارند و پس از استفاده از تیغ ، پوستشان دچار التهاب می شود.
  • صرفه جویی در زمان: از بین بردن موها با لیزر ، دیگر نیاز روزانه شما برای استفاده از تیغ یا ژیلت برطرف می کند. بخاطر همین ، در طول هفته نیازی به سروکله زدن با تیغ ندارید. این روش برای یک عمر ، نوعی صرفه جویی در زمان است.
  • کاهش هزینه برای یک عمر: با کم شدن موهای بدن در اثر استفاده از لیزر دیگر نیازی به خرید تیغ یا ژیلت ، موم و پد اپیلاسیون ندارید و لازم نیست هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. این لیزر هزینه های شما را در دراز مدت کاهش می دهد.
  • شیو کردن در بین جلسات لیزر: برخلاف اپیلاسیون ، روش لیزر این مکان را به شما می دهد که تا به پایان رسیدن تعداد جلسات لیزر به هر دفعه که دوست دارید ، از تیغ استفاده کنید.

دستگاه های مورد استفاده برای لیزر دست

در حال حاضر دستگاه های مختلفی وجود دارد که به منظور لیزر موهای زائد از آن استفاده می کنند. این گونه دستگاه ها به نام روبی ، الکساندرایت ، اندیاگ و دایود می باشد. کارکرد همه ی این دستگاه ها یکی است و با توجه به نوع پوست و مو میزان طول موج و تابش نو آن تغییر می کند.

تعداد جلسات لیزر دست چقدر است؟

لیزر موهای زائد دست امکان دارد ۵ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. بیشتر مراجعه ‌کنندگان به حداقل ۶ جلسه درمانی برای لیزر نیاز پیدا می کنند. زیرا موهای زائد بدن یک چرخه عمر سه مرحله‌ای داشته که شامل رشد، ریزش و استراحت می باشد. تنها فولیکول‌هایی که در مرحله رشد قرار دارند، تحت ‌تاثیر لیزر قرار می‌ گیرند و قدرت رویش موهای جدید را از دست خواهند داد.

با این وجود، تعداد جلسه‌های درمانی مورد نیاز به منظور از بین بردن موهای زائد دست به عوامل گوناگونی مانند نوع پوست، رنگ مو و تراکم موها وابسته است. جلسات لیزر را باید با فاصله ۴ تا ۶ هفته از همدیگر و به ‌طور منظم انجام دهید. با تکمیل دوره درمان معمولا تا مدت‌ها به هیچ شیوه موزدایی دیگری نیاز ندارید.

مراقبت های پیش از لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست یک راه تخصصی و پزشکی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. درنتیجه انجام آن به تخصص و تجربه نیاز دارد. اولین کاری که پیش از انجام لیزر باید انجام داد، اطمینان از مهارت بالا و تجربه اپراتور لیزر می باشد. با انتخاب یک کلینیک تخصصی پوست و مو، بزرگ ‌ترین قدم برای مراقبت از پوستتان را برداشته اید. با توجه به اینکه موزدایی با لیزر نیز مانند روش‌های دیگر پزشکی امکان دارد با عوارضی همراه باشد، انجام مراقبت‌های پیش از لیزر اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه ما به شما این است ‌که پیش از لیزر موهای دست، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • اول، ۶ هفته پیش از جلسه لیزر، از اپلاسیون موهای دست بپرهیزید؛ زیرا اپلاسیون سبب از بین رفتن موقت ریشه مو شده و عملا لیزر را بی‌ تاثیر خواهد کرد.
  • دوم،‌ حداقل ۶ هفته پیش از لیزر، از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و برنزه کردن خودداری نمایید. نور آفتاب سبب حساس شدن پوست دست گشته و احتمال عوارض لیزر و سوختگی با دستگاه را بالا می برد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد دست

به منظور کاهش احتمال عوارض لیزر موهای دست باید بر اساس دستورات پزشک، مراقبت‌هایی را انجام دهید. از جمله این مراقبت‌ها:

  •  از برخورد مستقیم نور خورشید به نواحی لیزرشده خودداری نموده و از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  •  اگر پوستتان بسیار حساس است، بلافاصله پس از اتمام جلسه، روی پوست خود پماد زینک اکساید بمالید.
  • از لامپ‌ها و تخت‌های برنزه ‌کننده یا هر وسیله دیگری به منظور برنزه کردن استفاده نکنید. رفتن به سولاریوم و محیط‌های بسیار گرم مانند سونا و جکوزی اصلا توصیه نمی‌ گردد.
  • بین هر دو جلسه لیزر حداکثر دو بار موهای دست خود را با تیغ اصلاح نمایید.
  • به منظور کاهش قرمزی و تورم پس از لیزر، از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • پس از لیزر، لباس‌های بسیار تنگ نپوشید.

نکات مهم درباره ی لیزر موهای زائد دست

هر ناحیه از بدن رشد موها ، متفاوت است. چرخه زمان رشد موها می تواند بین ۴ الی ۱۲ هفته  باشد. معمولا بعد از انجام دو جلسه لیزر موهای دست ها نتیجه قابل توجهی مشاهده می شود.

به طور معمول بعد از یک جلسه  کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصد موها انتظار می رود. به طور کلی برای حذف کامل موها به ۸ جلسه درمان نیاز است. البته این نکته را هم دقت کنید که تعداد جلسات لیزر به عوامل مختلفی مانند ضخامت مو ، رنگ پوست ، ناحیه درمان ، جنسیت و شرایط هورمون ها بستگی دارد.

پزشک متخصص پوست و مو قبل اجازه دادن به شروع درمان لیزر ، شرایط پوست و هورمونی بیمار را بررسی می کند. سپس دستگاه لیزر را مطابق با ویژگی ساختاری پوستتان تنظیم می کند تا بهترین نتیجه لیزر را داشته باشید.معمولا بیشتر کسانی که مشکل پرمویی دارد ، مناسب لیزر کردن هستند.

اما کسانی هستند که علت پرمویی آن ها ، اختلالات هورمونی است. برای این گونه افراد روش لیزر زمانی مناسب است که مشکل خود را برطرف کرده باشند.پس اگر با مشکل پرمویی مواجه هستید ، قبل از اقدام به لیزر ، ابتدا دلیل آن را بیابید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *