• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد صورت – عوارض، مراقبت ها

لیزر موهای صورت

در مجاورت فولیکول­ های مو، رنگدانه ­های پوست ما (که ملانین نام دارند) قرار گرفته‌اند. این رنگدانه ­ها باعث ایجاد رنگ طبیعی پوست ما می­ شوند. لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی است که پس از برخورد با ملانین باعث تخریب فولیکول­ های مو می­ شود. وقتی فولیکول مو تخریب می‌شود، دیگر نمی­ تواند تار مویی بسازد و به همین دلیل در آن منطقه دیگر مویی رشد نمی­ کند. به این ترتیب لیزر باعث لیزر موهای زائد صورت می ­شود.

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روش­ های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین روش ­های موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به کلینیک­ پوست و مو را شامل می­ شود.

کاربردهای لیزر موهای زائد در صورت

به کمک لیزر موهای زائد صورت می ­توان موهای زائد نواحی زیر را به طور دائمی حذف کرد:

  • مابین ابروها (ابروی پیوندی)
  • پشت لب فوقانی
  • چانه
  • گردن
  • پشت سر و گردن
  • خط ریش آقایان

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان

لیزر موهای زائد برای آقایان که از شیو کردن­ ها مکرر خسته شده ­اند، یک گزینه ­ی مناسب است. همچنین در برخی بیماری­ ها انجام لیزر موهای صورت یک روش درمانی است. به طور مثال فولیکولیت کاذب یک بیماری پوستی در صورت آقایان است که در آن موهای ریش، به سمت پوست برگشته و به درون آن وارد می ­شود.

این بیماری باعث ایجاد جوش‌های پراکنده (به ویژه در گردن) و التهاب پوست می­ شود. تنها درمان موثر فولیکولیت کاذب، لیزر موهای صورت است. به همین دلیل، عجیب نیست که این روزها مراجعین آقایان برای لیزر موهای زائد در حال افزایش است.

لیزر موهای زائد صورت

بهترین کاندیدای لیزر موهای صورت

دو ویژگی اصلی در مورد شما می‌توانند تاثیر به سزایی در اثرگذاری لیزر موهای صورت داشته باشند:

  1. رنگ پوست روشن
  2. موهای زائد ضخیم و تیره رنگ (که به موهای مردانه معروف هستند)

یا به بیان دیگر بین رنگ مو و رنگ پوست کاندیدای ایده‌آل لیزر موهای زائد، باید کنتراست یا اختلاف مناسبی وجود داشته باشد. لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای نازک، بور یا کرکی شکل دارند، مانند سایر تیپ های پوستی و مدل موی زائد تاثیر ندارد.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت چندان خطرناک و غیر قابل درمان نیست و اکثرا گذرا و موقتی هستند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • قرمزی و درد خفیف: اگر چه این عارضه می ­تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما در اکثر موارد نگران کننده نیست و به صورت گذرا به وجود می ­آید. با گذشت زمان این عارضه برطرف شده و دیگر ایجاد نمی ­شود.
  • پوسته پوسته شدن: ایجاد این عارضه به نوع دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد. اما جای نگرانی وجود ندارد و این عارضه نیز دائمی نیست.
  • ایجاد تاول: اگر دستگاه مورد استفاده، برای پوست شما مناسب نباشد و یا اپراتور دستگاه مهارت کافی نداشته باشد، امکان ایجاد تاول در محل لیزر وجود دارد.
  • ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی): در صورتی که اپراتور مهارت کافی نداشته باشد یا مشکلی در تنظیمات دستگاه وجود داشته باشد، به ندرت امکان ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی) وجود دارد که متاسفانه این عارضه دائمی و برگشت­ ناپذیر است.

توصیه­ های لیزر موی صورت

حتماً به توصیه‌های زیر عمل کنید تا بهترین نتیجه را لیزر موهای صورت بگیرید:

  • از حدود یک ماه پیش از انجام لیزر از موم انداختن، بند انداختن و کندن موهای خود پرهیز کنید. چرا که می ­توانند اثربخشی لیزر را کاهش دهند.
  • روز مراجعه برای لیزر موهای زائد صورت، حتما موهای آن ناحیه را شیو کنید. بایستی آرایش خود را پاک کرده و هیچ گونه کرمی نیز روی پوست نباشد.
  • در صورتی که به هرگونه بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک در میان بگذارید.
  • در صورتی که هر نوع دارویی مصرف می­ کنید، پیش از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک مطرح کنید. مثلا مصرف برخی آنتی ­بیوتیک­ ها می ­توانند بر روی حساسیت پوست شما به لیزر تاثیر داشته باشند.
  • انجام لیزر در دوران بارداری ممنوعیت نسبی دارد. بهتر است در این شرایط با پزشک خود مشورت فرمایید.
  • سعی کنید تا یک هفته بعد از انجام لیزر، در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم برای خروج از منزل، حتما از کرم ­های ضدآفتاب استفاده فرمایید. همچنین اگر دچار تاول­های پوستی شده‌اید، از ترکاندن آن ­ها پرهیز کنید.

آیا انجام لیزر صورت می ­تواند باعث آسیب به پوست صورت و چروکیدگی آن شود؟

اگر لیزر با دستگاه مناسب و توسط اپراتور مجرب صورت بگیرد، احتمال آسیب پوست صورت شما بسیار اندک است و جای نگرانی وجود ندارد.

آیا لیزر موهای زائد صورت دردناک است؟

تجربه ­ی شما از لیزر موهای زائد صورت مستقیما به آستانه­ ی تحمل درد شما بستگی دارد. گروهی از افراد ذکر می­ کنند که لیزر موهای صورت فقط باعث کمی سوزش می­ شود در حالی که گروه دیگری این فرایند را مثل برخورد کش با پوست صورت می دانند و کمی دردناک اعلام می کنند. در صورتی که آستانه ­ی درد پایینی دارید، مصرف یک قرص مسکن پیش از انجام لیزر، کمپرس سرد آن ناحیه یا استفاده از ژل های بی حسی موضعی می­ تواند به شما کمک کند. اگر در هر مرحله از درمان شدت درد شما را اذیت کرد، اپراتور ما می­ تواند انجام لیزر را متوقف کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *