• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد چیست؟ از مهمترین مواردی که در زیبایی پوست صورت و بدن تاثیر دارد، حذف موهای زائد می ­باشد که توسط لیزر موهای زائد می تواند انجام گیرد. علاوه بر ظاهر ناخوشایند موها احتمال بروز جوش­ های چرکی و تحریک شدن مداوم پوست وجود دارد. در این مقاله ما سعی کردیم تمام نکات مورد نیاز در زمینه لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­ تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­ مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

موهای زائد عموما در این سه مرحله هستند:

1. آناژن (مرحله رشد) :

طی آن مو دارای حداکثر ضخامت و رنگ است، در این مرحله اشعه لیزر بیشترین اثر تخریبی را بر روی فولیکول مو دارد.

2. کاتاژن (مرحله توقف رشد) :

ضخامت فولیکول رشد یافته کاهش می یابد و از پیاز مو که وظیفه تغذیه رسانی دارد جدا می شود.

3. تلوژن (مرحله استراحت) :

در این مرحله تمام فعالیت­های رشد متوقف می شود، در نواحی مختلف بدن این دوره تفاوت دارد، مرحله تلوژن در موی سر به مدت 100 روز و در نواحی  دیگر بدن تا 6 ماه طول می کشد.

لیزر موهای زائد چیست؟

علت جلسات متعدد لیزر

موهایی که رشد می کنند همگی به طور همزمان در یک فاز قرار ندارند. در یک جلسه لیزر ممکن است برخی از ریشه های مو در فاز آناژن باشند و برخی در فاز کاتاژن و تلوژن. به همین علت تنها با یک یا دو جلسه نمی توان از لیزر موهای زائد نتیجه کامل و قطعی گرفت و باید تا زمان مشخصی که تمامی ریشه ها تحت تاثیر اشعه قرار بگیرند جلسات لیزر به طور مرتب و با فاصله معین تکمیل شوند.

چرا باید بین جلسات لیزر موهای زائد صبر کرد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید بین جلسات لیزر موهای زائد چیست؟ صبر کرد.

برای اینکه رشد موهای زائد کاملاً متوقف شود و لیزر نتیجه مطلوبی داشته باشد باید چندین جلسه با فواصل زمانی مناسب لیزر برای شما انجام شود. فاصله بین جلسات لیزر در نتیجه نهایی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید طبق چرخه رشد مو پیش برود.

استراحت پوست

اولین دلیل آن این است که باید اجازه دهید پوست استراحت کند و پس از لیزر بازسازی شود. در واقع اشعه ماوراء بنفش برای پوست بسیار تهاجمی است و اگر فاصله بین جلسات لیزر کم باشد می‌تواند منجر به آسیب پوست شود.

بازسازی فولیکول

دلیل دوم بازسازی فولیکول است. در واقع، برخی از فولیکول‌ها نسبت به سایر فولیکول‌ها در برابر لیزر مقاوم‌تر خواهند بود. بنابراین، ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز باشد تا به طور دائم از بین بروند. زمانی که یک فولیکول مو کاملاً از بین نرفته باشد، بازسازی می‌شود و می‌تواند دوباره موهای جدید رشد کند. هدف قرار دادن مکرر فولیکول‌های مقاوم به آن‌ها زمان کافی برای بازسازی نمی‌دهد.

وصیه و نکات قبل از لیزر موهای زائد

  • در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است و در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده با تایید پزشک و تعهد فرد امکان پذیر است.
  • در صورت استفاده از داروهای: ماینوکسیدیل، فنی تویین، سیکلوسپورین ، ایزوترتینوئین، راکوتان (آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک)، کورتون، Retin_A، اطلاع دهید در صورت لزوم در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت داشتن سوابق بیماری از قبیل عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیگو، MS، کیست تخمدان، نازایی، حساسیت پوستی و دارویی، بیماری های تیرویید، پریود نامنظم، سابقه تبخال، دیابت اطلاع دهید در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت تزریق ژل و بوتاکس حتما به اپراتور خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که در طول دوران لیزر شروع به مصرف دارویی کردید حتما در جلسه بعدی به اپراتور خود اطلاع دهید.

کلینیک زیبایی و لیزر میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *