• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکات مهم لیزر موهای زائد بدن که باید بدانیم!

لیزر موهای زائد چیست؟ نکات مهمی که در مورد لیزر باید بدانیم

از مهمترین مواردی که در زیبایی پوست صورت و بدن تاثیر دارد، حذف موهای زائد می ­باشد که توسط لیزر موهای زائد بدن می تواند انجام گیرد. علاوه بر ظاهر ناخوشایند موها احتمال بروز جوش­ های چرکی و تحریک شدن مداوم پوست وجود دارد. در این مقاله ما سعی کردیم تمام نکات مورد نیاز در زمینه لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­ تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­ مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

نکات مهم لیزر موهای زائد بدن که باید بدانیم!

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده است؟

در حقیقت هنگامی که موضوع برداشتن موهای صورت و بدن به میان می‌آید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه این روش‌ها را امتحان کنید اما در نهایت پس از چند روز موها دوباره رشد خواهند کرد و معمولاً با خارش و گاهی زخم همراه هستند. پرتوی لیزر با دقتی که دارد بر روی سلول‌های رنگدانه مو تمرکز می‌کند و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. هنگامی که ملانین در مو شناسایی می‌شود و مورد هدف قرار می‌گیرد، لیزر موهای زائد تمام ساقه و ریشه مو را می‌سوزاند.

توصیه و نکات قبل از لیزر موهای زائد

  • در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است و در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده با تایید پزشک و تعهد فرد امکان پذیر است.
  • در صورت استفاده از داروهای: ماینوکسیدیل، فنی تویین، سیکلوسپورین ، ایزوترتینوئین، راکوتان (آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک)، کورتون، Retin_A، اطلاع دهید در صورت لزوم در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت داشتن سوابق بیماری از قبیل عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیگو، MS، کیست تخمدان، نازایی، حساسیت پوستی و دارویی، بیماری های تیرویید، پریود نامنظم، سابقه تبخال، دیابت اطلاع دهید در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • در صورت تزریق ژل و بوتاکس حتما به اپراتور خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که در طول دوران لیزر شروع به مصرف دارویی کردید حتما در جلسه بعدی به اپراتور خود اطلاع دهید.

زمان و نحوه مناسب شیو قبل از لیزر موهای زائد

بهترین زمان 24 ساعت قبل از لیزر موهای زائد، موهای ناحیه ی مورد نظر را با ژیلت کاملا اصلاح کنید ( برای کسانی که حساسیت دارند با ریش تراش موزر بتراشند به طوری که اصلا هیچ ساقه مویی روی سطح پوست نماند زیرا ساقه مو موجب کاهش اثر بخشی و همچنین خطر احتمالی سوختگی می شود).

می توان یک ساعت قبل از مراجعه به کلینیک نیز موها را اصلاح کرد به شرطی که هیچگونه زخم و التهابی در ناحیه ایجاد نشود.

لیزر موهای زائد برای ­جلسه اولی ها

شاید لیزر مو برای کسانی که برای اولین بار این کار را انجام می دهند کمی دلهره آور باشد. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به این کار بگیرید باید به معتبر بودن مرکزی که مراجعه می کنید مطمئن شوید و در این مورد تحقیقاتی انجام دهید. در طول روند لیزر، دستگاه طوری تنظیم می شود که با رنگ پوست شما هم خوانی داشته باشد.

مزایای لیزر موهای زائد

  • از روش لیزر موهای زائد می‏ توان برای تمامی نقاط بدن استفاده کرد.
  • لیزر موهای زائد به علت اینکه اثرات طولانی مدت و ماندگاری بر موها دارد، محبوبترین روش رفع موهای زائد می باشد.
  • بعد از لیزر موهای زائد تنها موهای کرکی و نازک باقی می ‏ماند که تا چندین ماه نیاز به اصلاح نخواهد داشت.
  • به نسبت روش های سنتی مانند اپیلاسیون در لیزر سیستم خنک‏ کننده (کولینگ) بخش مهمی است که برای نداشتن احساس درد و جلوگیری از سوختگی به کار می ‏رود.
  • می‏ توان گفت در حال حاضر هیچ گزینه بهتری نسبت به لیزر وجود ندارد.

کلینیک زیبایی و لیزر میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *