• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از پرطرفدار ترین روش های جوانسازی محسوب می شود که به منظور برطرف کردن چین و چروک صورت انجام خواهد شد. حال برای کسب نتایج مطلوب از تزریق بوتاکس ، رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله ، قصد داریم شما را از این مراقبت ها آگاه کنیم تا با انجام آن ها به نتایج مطلوبی دست یابید.

 

فعالیت های ممنوع در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

فعالیت زیاد :

سعی کنید تا ۲۴ ساعت کاملا استراحت کنید تا مواد تزریق شده به صورت ، به خوبی میان ماهیچه های زیر پوستتان نفوذ کند و بهترین نتایج کسب شود.

ضربه به محل تزریق :

ممکن است در ساعات ابتدایی دوران مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، به دلیل داشتن حس ناخوشایند تمایل به دست زدن به ناحیه تحت درمان را داشته باشید. اما این نکته حائز اهمیت است که ماساژ یا فشار دادن آن نواحی موجب می شود تا ماده تزریق شده در صورت جا به جا گردد و نتایج نا مطلوبی برای شما به ارمغان آورد.

خوابیدن به روی صورت :

در بیشتر موارد دو تا چهار ساعت بعد از بوتاکس زدن ، پوست ترمیم خواهد شد ولی توصیه می شود بیمار از خوابیدن به روی پوست خودداری نماید؛ چرا که با انجام این کار عوارض نا مطلوبی برای بیمار خواهد داشت. به هنگام دراز کشیدن سر خود بالا تر از حد معمول قرار دهید.

نوشیدن الکل :

ممکن است بر اثر مصرف الکل فرد دچار کبودی شود. بنابراین حداقل تا چند روز در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از مصرف نوشیدن های حاوی الکل خودداری نمایید.

مصرف دارو های رقیق کننده :

تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس ، استفاده از هر دارویی که موجب رقیق شدن خون می شود ، ممنوع می باشد. داروهای ضد التهاب و استروئیدی همچون ژلوفن و پروفن از جمله این داروها هستند.

شستن صورت :

بعد از گذشت شش الی هفت ساعت شستن صورت با آب و صابون در دوران مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مانعی ندارد. اما توجه داشته باشید که به صورت فشار وارد نشود و به آرامی اقدام به شستن نمایید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب :

تا زمانی که صورت قرمز و متورم باشد، از قرا گرفتن در معرض گرما و تابش شدید خورشید خودداری کنید. بنابراین از رفتن به حمام آب داغ ، سونا و جکوزی پرهیز نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

سایر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

  • از ورزش کردن خودداری نمایید.
  • به روی نواحی تحت درمان کمپرس یخ قرار ندهید.
  • از دراز کشیدن بیش از حد خودداری نمایید.
  • توصیه می شود تا چند روز برای رفتن به استخر دست نگه دارید.

اصلاح و بند انداختن صورت بعد از تزریق بوتاکس

یکی از سوالات متداول افراد در رابطه با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس این است که چه زمان بعد از انجام این پروسه می توان صورت را بند انداخت و یا اصلاح کرد. به صورت کلی مرتب کردن ابروها و اصلاح صورت تا ۷۲ ساعت بعد از بوتاکس زدن ممنوع است ؛ چرا که در طی این مدت لازم است از ایجاد هر نوع فشار و ماساژ به نواحی تزریق شده جلوگیری شود. در رابطه با این پرسش که چه زمان بعد از تزریق کردن بوتاکس می توان موها را رنگ کرد نیز پاسخ صحیح و دقیقی وجود ندارد ؛ با این حال توصیه ما به شما این است که حداقل تا یک هفته از رنگ کردن موهای خود پرهیز نمایید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09118357340

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *