• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟ یکی از روش‌های زیبایی است، که احتمالا اسم آن را در کلینیک‌های زیبایی زیاد شنیده‌اید. اگر به دنبال برطرف کردن مشکلات پوستی خود با حداقل تهاجم هستید، این درمان برای شما بسیار مناسب است. در صورتی که لک‌های پوستی شما با روش‌های خانگی و لایه‌برداری از بین نرفته است، درمان با این روش گزینه ایده‌آلی است.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک متد زیبایی است، که برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. در این روش از سوزن‌های کوچک استریل استفاده می‌شود. زخم‌های کوچک روی پوست باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین شده و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. به این روش، درمان القایی کلاژن نیز گفته می‌شود. اما اکثر افراد آن را به نام میکرونیدلینگ می‌شناسند.

انواع ناحیه درمان با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی درمانی بوده که در نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می‌شود. هرچه مشکلات پوستی شخص کمتر باشد طول سوزن کوتاه‌تر شده و ممکن است، متخصص از دستگاه دارای غلطک استفاده کند. متخصص پس از بررسی و معاینه ناحیه مورد نظر بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد.

1.  میکرونیدلینگ صورت

بیشترین کاربرد این روش برای جوانسازی صورت است. به همین دلیل اولین سوال افراد در رابطه با این درمان این است، که میکرونیدلینگ صورت چیست؟ غلتک سوزنی بر روی پوست صورت کشیده شده و با تولید کلاژن وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. میکرونیدلینگ برای لک صورت نیز کاربرد دارد. لک‌های پوستی به مرور کمرنگ شده و سطح پوست یکدست می‌شود. عمق نفوذ سوزن‌ها معمولا حدود ۰.۵ میلی‌متر است. با وارد شدن سوزن به ناحیه درم می‌توان خطوط خنده را تا حدودی رفع کرد.

2. میکرونیدلینگ برای جای جوش

برای رفع جای جوش نیز این درمان کاربرد دارد. میکرونیدلینگ برای اسکار موثر بوده و پس از چند جلسه درمان آن‌ها را رفع می‌کند. در صورتی که سوزن‌ها به لایه‌های عمیق پوست وارد شوند، میکرونیدلینگ برای منافذ باز پوست بسیار موثر بوده و این منافذ را تا حدودی می‌بندد. پزشک با توجه به میزان جای جوش و عمق منافذ در مورد تعداد جلسات درمان و عمق سوزن‌ها تصمیم می‌گیرد.

3.میکرونیدلینگ پیشانی

با وارد شدن سوزن‌ها به لایه درم خطوط افقی روی پیشانی تا حدودی رفع می‌شود. این سوزن‌ها تا عمق ۱ تا ۳ میلی‌متر در عمق پوست هم نفوذ می‌کنند. در این حالت چین و چروک‌های عمیق نیز ترمیم می‌شوند.

4. میکرونیدلینگ زانو

پوست بیشتر افراد در ناحیه زانو دچار تیرگی می‌شود. با این روش کلاژن‌سازی فعال شده و رنگ پوست تغییر می‌کند.

میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد میکرونیدلینگ

مراقبت‌های پوست بعد از میکرونیدلینگ

این روش مانند روش‌های جراحی زیبایی تهاجمی نیست. بنابراین دوره نقاهت میکرونیدلینگ کوتاه است. بیشتر افراد پس از انجام این روش زیبایی می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. ممکن است، در چند روز اول کمی سوزش و قرمزی در پوست احساس کنید. این واکنش کاملا طبیعی بوده و به دلیل آسیب جزئی به پوست ایجاد می‌شود.

برخی افراد در چند روز اول به دلیل وجود قرمزی پوست به محل کار نمی‌روند. اما انجام کارهای روزانه هیچ مشکلی در درمان ایجاد نمی‌کند. از آن‌جایی که پوست نسبت به نور آفتاب حساس می‌شود، استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. نتایج این روش طی چند هفته بعد از درمان مشاهده می‌شود. زیرا کلاژن‌سازی به مرور انجام شده و پوست را بهبود می‌بخشد.

برای حفظ نتایج پزشک چندین جلسه درمان را توصیه می‌کند. تعداد جلسات به شرایط پوست و میزان تغییرات لازم بستگی دارد. همچنین ممکن است، متخصص پس از درمان برای نتیجه بهتر از روش‌های ترکیبی نیز استفاده کند.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

این روش کاربردهای زیادی داشته و در نواحی مختلف از آن استفاده می‌شود. این درمان برای افرادی که پوست تیره دارند، بهتر عمل می‌کند. این مورد برای افراد با پوست تیره یک مزیت است. زیرا در روش درمان با لیزر افراد با پوست تیره کمتر جواب می‌گیرند. هزینه آن از برخی روش‌های زیبایی مانند درمان با لیزر پایین‌تر است. از این روش می‌توان در درمان موارد زیر استفاده کرد.

  • میکرونیدلینگ برای جای سوختگی
  • آکنه
  • ریزش مو (آلوپسی)
  • لکه‌های تیره روی پوست (هایپرپیگمانتاسیون)
  • منافذ بزرگ
  • ترک پوستی (میکررونیدلینگ برای ترک شکم نیز کاربرد دارد.)
  • خطوط ریز و چین و چروک

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *