همه چیز درباره تزریق بوتاکس میگرن

یکی از روش های درمان میگرن تزریق بوتاکس میگرن است، این بیماری، یک سردرد شدید، غیرقابل تحمل، به همراه حالت تهوع، مشکلات بینایی و حملاتی شدید است که یک فرد بیمار، بارها تجربه می کند. گاهی این سردرد ها چنان آزاردهنده و مشکل زا هستند که به نوعی با فرد آسیب های شدید و غیرقابل تحمل رو به رو می شود، درمان این نوع سردرد بنا بر نوع آن و میزان حملات متفاوت است، تزریق بوتاکس هم یکی از انواع درمان های میگرن است، که البته برای همه افراد کارا نبوده و نمی تواند استفاده شود.

آیا تزریق بوتاکس در همه حال جواب می دهد

میگرن یکی از انواع سردرد های است که با حملات بسیار شدید بیمار را زمین گیر می کند. این سردرد، در رفتارهای اجتماعی و شغلی فرد نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل، درمان و جلوگیری از حملات میگرن نقش حیاتی و کلیدی در زندگی شان دارد. با اینکه درمان میگرن تا کنون کشف نشده است ولی می توانیم از حملات میگرن جلوگیری کنیم. اصلاح لایف استایل (سبک زندگی)، درمان دارویی، جراحی میگرن و بوتاکس میگرن از روش های درمان این بیمار است. بوتاکس برای میگرن از سال 2010 مورد تائید FDA قرار گرفت و تاثیرات آن بر روی سردرد به اثبات رسید.

انجام بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی - نوروسافاری | دانش مغز و علوم اعصاب

روش تزریق بوتاکس میگرن برای چه کسانی مناسب است

روش تزریق بوتاکس برای همه مناسب نیست. بلکه این روش فقط در نوع مزمن بیماری به کار می رود. در میگرن مزمن، بیمار علاوه بر حملات میگرن، دچار سردردهای روزمره عصبی نیز هست و به طور ماهانه در تعداد روزهای زیادی سردرد را تجربه می کند. اگر کسی میزان کمتری سردرد (14 روز در ماه به پائین) و یا دچار نوع دیگری سردرد، مثلا سردرد خوشه ای است، عملا این نوع درمان برای او کارایی ندارد.

تزریق بوتاکس میگرن از کجا شروع شد

پزشکانی که برای رفع چین و چروک صورت از این ماده استفاده می کردند؛ متوجه شدند که بیمارانشان اعلام می کنند، سردردهای آنها به طور قابل توجهی بهتر شده است. همین اتفاق منشائی برای بررسی تاثیر تزریق بوتاکس میگرن در جهت درمان این نوع سردرد شد.

عوارض جانبی بوتاکس برای درمان میگرن

عوارض این دارو اکثرا خیلی کم و محدود است. واکنش های آلرژیک (حساسیت زا) نسبت به بوتاکس به صورت نادر اتفاق می افتد ولی کهیر، تنگی نفس، تورم در قسمتهای پائینی پا عوارضی است که در برخی مواقع ممکن است اتفاق بیافتد، تزریق بیش از حد دارو می تواند کشنده باشد و بایست همه چیز تحت نظارت پزشک انجام شود. تزریق بوتاکس در درمان میگرن