• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم؛ آشنایی با روش‌ها و مزایای آن

باتوجه به این موضوع که پوست همواره در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارد، مراقبت از آن یک امر ضروری به‌نظر می‌رسد. همچنین با افزایش سن، نیاز به کمک‌رسانی به پوست برای کندکردن سیر پیری آن بسیار مهم است. پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست باعث می‌شود پوست درخشان‌تر و صاف‌تر به‌نظر برسد. این امر می‌تواند به بهبود بافت سطح پوست و کاهش چین‌وچروک‌های سطحی کمک کند. به گزارش متخصصان پوست، میکرودرم آبریژن یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیرجراحی پوست است. پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن درواقع یک درمان لایه‌برداری مکانیکی در کلینیک است. این روش درمانی به شما در داشتن پوستی شاداب، جوان و زیبا کمک کرده و جوانی آن را تضمین می‌کند. با توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی داریم تا به معرفی کامل عملکرد این دستگاه، مزایا و معایب آن و روش استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن بپردازیم.

پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم چیست؟

دستگاه میکرودرم آبریژن درواقع نوعی از درمان را برای پوست انجام می‌دهد. به این شکل که از یک فرآیند ساینده برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده کرده تا به بهبود رنگ و بافت پوست شما کمک کند.

این روش باید بادقت و به‌آرامی و توسط افراد متخصص انجام شود. اگر قصد دارید که به بهبود ظاهر پوست خود، رفع آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید، جای جوش و آکنه، مقابله با پیری و دیگر نگرانی‌های پوستی بپردازید، این روش بسیار مناسب است.

با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن می‌توان به درمان تخصصی پوست رسید. با این صورت که ابتدا از یک اپلیکاتور تخصصی برای خراش‌دادن ملایم لایه بالایی پوست استفاده می‌شود. همچنین در روشی دیگر از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن، از اسپری حاوی اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات‌سدیم برای انجام همین‌کار استفاده می‌کنند.

باید بدانید که میکرودرم آبریژن یک روش تهاجمی نیست، اما از مهارت‌ها و ابزارهای تخصصی برای بهبود وضعیت پوست به‌کار برده می‌شود. به همین خاطر باید از افراد متخصص و آموزش‌دیده برای انجام آن کمک گرفت. شرایط انجام کار نیز به‌گونه‌ای‌ست که شما در حالت خوابیده یا درازکشیده قرارگرفته و تکنسین با استفاده از ابزارهای انتخابی در ناحیه موردنظر به انجام کار می‌پردازد. معمولاً درمان با استفاده از یک مرطوب‌کننده، تسکین‌دهنده و ضدآفتاب به پایان می‌رسد.

سه نوع اصلی دستگاه میکرودرم آبریژن

برای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم می‌توان با توجه‌به شرایط مختلف از مدل‌های مختلف آن استفاده کرد. استفاده از هرکدام از این دستگاه‌ها به آموزش نیاز داشته و باید برای موقعیت‌های مناسب انتخاب و استفاده شود.

قطعه دستی با نوک الماس

طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای‌ست که همزمان سلول‌های مرده را از بین برده و در عین‌حال آنها را از پوست می‌کشد. عمق پاکسازی با این مدل از دستگاه با فشار اعمال‌شده توسط تکنسین و مدت زمان استفاده از آن روی ناحیه‌ای مشخص از پوست تعیین می‌شود. این مدل، بیشتر برای صورت به‌خصوص برای اطراف چشم که به دقت زیادی نیاز دارد، استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستال

با این روش ابتدا یکسری کریستال‌های ریز برروی پوست اسپری شده که در نتیجه آن، سلول‌های مرده پوست و لایه بیرونی آن را از بین می‌برد. در این مدل نیز قابلیت مکش داخلی برای برداشتن پوست و کریستال‌های استفاده‌شده، وجود دارد.

هیدرودرم آبریژن

این روش پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن جدیدتر از بقیه روش‌ها است و به جای کریستال‌هایی که در بالا توضیح داده شد، از آب و اکسیژن برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.

ممکن‌است اصطلاح سایش در روش درمانی پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم شما را نگران و ناامید کند، زیرا این را تداعی می‌کند که قرار است یک تجربه دردناک داشته باشید.

با این‌حال اولین باری که این‌کار را انجام می‌دهید، ممکن‌است کمی احساس ناراحتی کنید و یا پوست شما کاملا سفت شود. همچنین امکان دارد این حس ایجاد شود که ناحیه تحت‌درمان پوست کاملاً گرم است. شما باید با تکنسین خود در مورد سطح راحتی خود صادق باشید. زیرا آنها همیشه می‌توانند سطح مکش را برای راحتی بیشتر شما تنظیم کنند. اگر پوست حساسی دارید، از قبل به تکنسین اطلاع دهید.

مزایای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم

بعد از شناخت کامل نحوه کار دستگاه میکرودرم در پاکسازی پوست، بهتراست با فواید آن آشنا شوید. بعد از انجام پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم با مزایایی روبرو هستید که عبارتند از:

  • پوست شما صاف و نرم شده و تنوع رنگدانه کمتری دارید.
  • این دستگاه همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و به خاصیت ارتجاعی و کاهش چین‌و‌چروک کمک می‌کند.
  • جای زخم خفیف، مانند آکنه یا علائم کشش، کمتر آشکار است.
  • سلول‌های مرده پوست برداشته شده و پوست شما به‌سادگی تمیزتر از همیشه احساس می‌شود.
  • گردش خون در زیرپوست شما بهبود می‌یابد و به این شکل تمام موادمغذی و اکسیژن لازم برای جوان‌سازی پوست شما تامین می‌شود.
  • پس از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، پوست شما توانایی بیشتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست انتخابی شما دارد. برای کسانی که در حال درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه هستند، این امر می‌تواند مهم باشد زیرا محصولات مراقبت از پوست آنها به‌طور موثرتری عمل کنند.
  • این روش درمان پوست همچنین می‌تواند اندازه منافذ را با بازکردن و بهبود آنها کاهش دهد.
  • این یک روش ایمن است، به‌خصوص زمانی که توسط تکنسین ماهر انجام شود. زیرا مانند لایه‌برداری شیمیایی یا لیزردرمانی خشن یا خطرناک نیست، با این حال شما همچنان از نتایج عالی بهره‌مند می‌شوید.
  • زمان بهبودی خیلی طولانی نیست و معمولا فقط چند ساعت طول می‌کشد.

ممکن ‌است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا میکرودرم آبریژن می‌تواند اسکار آکنه را کاهش دهد یا خیر. پاسخ این است که بستگی به ماهیت و عمق جای زخم دارد. اسکارهای آکنه کم‌عمق در درصد بالایی بهبود پیدا می‌کنند.

اما اگر جای زخم عمیق‌تر باشد، احتمال بهبودی با این روش بسیار کم است. با این حال، از آنجایی که پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم صافی کلی پوست شما را بهبود می‌بخشد، ممکن‌است متوجه شوید که ظاهر جای زخم‌ها بهبود یافته است.

فواید لیزر موهای زاید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *