• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاکسازی پوست، انواع روش پاک سازی و فواید آن

بسیاری از افراد از مزایای پاکسازی پوست اطلاعی ندارند. اما پاک سازی پوست می‌تواند به داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص کمک کند. قرارگرفتن در معرض آلودگی‌ها، نور خورشید و استرس می‌تواند تأثیر منفی روی پوست بگذارد. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

اما پاکسازی چیست؟ چرا باید پوست خود را پاکسازی کنیم؟ پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟ برای انجام پاکسازی باید به چه کسی مراجعه کنیم؟

فواید پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست برای بسیاری از افراد مشخص نیست. افراد زیادی برای جراحی زیبایی و انواع روش‌های جوانسازی پوست هزینه می‌کنند، اما به پاک سازی پوست توجهی ندارند. بسیاری از مشکلات پوست به تمیز نکردن درست پوست و باقی‌ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پوست بر می‌گردد. ازاین‌رو پاکسازی صورت بسیار مهم بوده و پس از انجام آن می‌توانید تغییرات را در پوست مشاهده کنید. برخی از فواید پاکسازی عبارتند از:

  • بافت پوست را بهبود بخشیده و به پوست درخشندگی می‌دهد.
  • به رفع لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمک می‌کند.
  • گردش خون را افزایش داده و باعث سلامت پوست می‌شود.
  • به هیدراته شدن و تغذیه پوست کمک می‌کند.

انواع پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی یکی از روش‌های مراقبت از پوست بوده و با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید در خانه با استفاده از محصولات طبیعی پوست خود را پاکسازی کنید. انجام حرفه‌ای پاکسازی زیر نظر دکتر پوست و پس از بررسی نوع پوست، محصولات و تکنیک‌های آن مشخص می‌شود. در ادامه انواع روش پاکسازی  را توضیح داده و مراحل آنها را ذکر می‌کنیم.

۱. فیشیال پوست (پاکسازی عمیق در کلینیک)

یکی از بهترین روش‌ها برای تغذیه و مراقبت از پوست فیشیال  است که با نام facial یا فیشال صورت هم آن را می شناسیم. این کار معمولا در کلینیک و مطب‌ها و تحت نظارت دکتر پوست انجام می‌شود. در این روش پوست صورت به طور کامل تمیز شده و آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین می‌روند. در نهایت رطوبت به پوست بازگشته و گردش خون و مواد مغذی ضروری به کمک ماساژ افزایش می‌یابد.

پاکسازی پوست، انواع روش پاک سازی و فواید آن

۲. پاکسازی پوست با لیزر

یکی از روش‌های پاک سازی پوست استفاده از لیزر است. لیزردرمانی برای پاکسازی و بهبود وضعیت پوست به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این فرایند باعث تحریک کلاژن سازی شده و جوان‌سازی پوست را به همراه دارد. یک نوع از این لیزرها لیزر YAG است که اثر ملایمی دارد. انرژی لیزر حدود ۲.۵ میلی‌متر در سطح پوست نفوذ کرده و به درم می‌رسد. با این روش رنگ‌دانه‌ها تحریک شده و غدد چربی کاهش پیدا می‌کند. پس از استفاده از لیزر پوست کمی قرمز می‌شود. با ازبین‌رفتن قرمزی نتایج پاکسازی به‌خوبی دیده می‌شود.

لیزر یک دستگاه پاکسازی  بوده که بیشتر برای رفع لکه‌ها پوستی، منافذ، چین‌وچروک و سفت شدن پوست استفاده می‌شود. اما اگر هدف شما از پاکسازی ازبین‌رفتن خشکی پوست و ایجاد رطوبت در پوست است، بهتر است از روش‌هایی مانند ماسک یا فیشال پوست استفاده کنید.

۳. پاکسازی با میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم ابریژن لایه‌برداری و پاک سازی پوست به طور هم‌زمان انجام می‌شود. از این روش برای درمان زخم، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود. لایه‌برداری و پاک سازی  در این روش به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول کریستال‌های ریز با یک دستگاه دستی روی پوست پخش می‌شود و بعد دستگاه مکش این کریستال‌ها را به همراه سلول‌های مرده پوست جمع می‌کنند.

۴. پاکسازی پوست در خانه

انجام پاک سازی پوست در منزل بسیار راحت است. فقط باید چند مرحله را به ترتیب انجام داده تا کیفیت پوست افزایش یابد. امروزه علاوه بر خانم‌ها حتی پاکسازی صورت آقایان هم مورد توجه قرار گرفته است. برای پاکسازی نیازی به هزینه‌های زیاد نیست و می‌توان در خانه این روش کار را انجام داد.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *