• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاکسازی پوست چرب-روشهای پاکسازی پوست

آموزش پاکسازی پوست چرب از جمله مواردی ست که می توان برای مراقبت از پوست پیگیری کرد. در مورد پوست های چرب باید بگویم که این دسته از پوست نسبت به پوست های دیگر دیرتر چروک می شود.

پوست های چرب معمولا خیلی جوش می زنند و باید در شستشو و مراقبت از آن بسیار احتیاط کرد. در صورتی که موارد پاکسازی و جلوگیری از آکنه به خوبی انجام نشود پوشت شما به جوش های ریز و درشت تبدیل می گردد.

مواردی که باید در پاکسازی پوست چرب به آن دقت کرد به شرح زیر است:

از اولین اقداماتی که برای آموزش پاکسازی پوست چرب انجام می دهید این است که شوینده هایی را انتخاب کنید که بیش از حد قوی نباشند. چراکه در این صورت باعث می شوند پوست شما خشک گردد.

دقت داشته باشید به منظور اینکه بتوانید از پاک کننده های خوبی استفاده کنید، برای پاک کردن آرایش صورت قبل از اینکه از آب استفاده کنید، صورت را با پاک کننده های آرایشی پاک نمایید. در خرید پاک کننده ها باید دقت داشته باشید که بهترین کیفیت را تهیه نمایید. به دلیل اینکه برخی از مواد پاک کننده می توانند باعث ایجاد جوش های بیشتری در پوست شما شود.

بهتر است شستشوی صورت را با اسسکراب ها انجام دهید در این صورت رطوبت پوست چرب کاملا حفظ می شود.

برای پاکسازی پوست چرب چه کارهایی انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید بهتر نتیجه بگیرید و با داشتن پوست چرب، صاف و عاری از آکنه هم داشته باشید باید هر روز یک بار اقدام به پاکسازی پوست خود کنید.

  1.  اولین نکته این است که شما در طول روز باید تنها دوبار پوست صورت خود را شستشو دهید. در صورتی شما می توانید صورت خود را دو بار در روز بشویید که بیش از حد عرق کرده باشید.
  2. ممکن است پوست شما عرق کرده باشد و بخواهید صورت خود را بشویید به همین منظور بهتر است از آب ولرم استفاده نمایید. هرگز از آب خیلی داغ و یا خیلی سرد برای شستن صورت استفاده نکنید.
  3.  برای پاکسازی پوست چرب باید از سر انگشتان خود استفاده کنید و یا لیف هایی که مخصوص صورت هستند بهره گیرید.
  4.  بهتر است حوله و لیف خود را درون دستشویی و یا جمام قرار ندهید. در این صورت می توانید از آلودگی ها آن ها را دور کنید و به صورت استریل از پوست صورت محافظت کنید.
  5.  به منظور خشک شدن صورت بهتر است حوله و دستمال را به ارامی بر روی پوست بکشید در صورتی که این کار را محکم انجام دهید باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود.
  6.  پاکسازی پوست چرب نیازمند به اطلاعات و تخصص می باشد. در برخی افراد ممکن است پاکسازی با افزایش جوش ها همراه باشد به همین دلیل بهتر است در این مورد اطلاعات خود را به روز کنید.

پاکسازی پوست چرب-روشهای پاکسازی پوست

رفتار مناسب با پوست خود

برای شستن صورت خود باید مواد ملایمی انتخاب کنید که پوستتان نسبت به آن ها واکنش نشان نمی دهد و هر روز با آب ولرم و این مواد صورت خود را بشویید این مهم ترین نکته در پاکسازی پوست چرب می باشد.

در مورد انتخاب مواد شونده باید به این نکته دقت داشته باشید که آن ها مخصوص پوست های چرب باشند. به علاوه موادی که دارای الکل هستند به هیچ وجه برای پوست صورت و بدن مناسب نیستند چرا که این مواد بسیار زیاد پوست را خشک کرده و به آن آسیب می زنند.

به صورت خود لیف نکشید

خیلی ها فکر می کنند که برای از بین بردن جوش های صورت بهتر است روی آن را با لیف و محکم بشویند، اما این کار اشتباه بوده و باعث آسیب به پوست صورت می شوند.

افراد دارای پوست چرب باید بدانند که در صورت پاکسازی صورت به این روش باعث می شوند که به سطوح زیرین پوست آسیب وارد شود و به دنبال این آسیب ها صورت جوش های بیشتری بزند.

بنابراین با از بین بردن لایه های رویی پوست تنها به آن آسیب وارد می شود.

استفاه از برخی از مواد برای پاکسازی

اسید سالیسیلیک ماده ای ست که در خرید مواد شوینده صورت باید به آن دقت کنید. برخی از شونده ها و شیر پاک کن ها به اندازه کافی وجود دارد. این ماده به خوبی با چربی ترکیب می شود و درون آن ها نفوذ می کند. مثلا جوش هایی که سر سیاه هستند، با نفوذ اسید سالیسیلیک به طور کلی از بین می روند.

مواد شوینده مخصوص

به منظور پاکسازی پوست چرب باید از موادی که باعث پاکسازی عمقی پوست می شوند نیز استفاده کرد. این مواد می توانند برای پاکسازی الودگی ها نیز استفاده شوند. این دسته از شوینده ها باعث می شوند چربی پوست کاهش یابد و نقص های موجود در پوست را نیز از بین می برند.

لطافت پوست خود را اولویت قرار دهید

متخصصین در زیبایی توصیه می کنند برای پاکسازی پوست چرب حتما از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که مخصوص پوست های چرب می باشد. این مرطوب کننده ها پوست را لطیف نگه می دارند و چربی اضافی به پوست نمی دهند. در صورتی که شما از نرم کننده های پوست استفاده نکنید، پوست شما بعد از مدتی خشک شده و چین و چروک می آورد. به همین دلیل پاکسازی پوست چرب باید تحت نظر کلینیک زیبایی انجام شود.

چقدر باید برای پاکسازی هزینه کرد؟

هزینه ای که برای پاکسازی انجام می شود در واقع برای داشتن پوستی سالم است که میلیون ها تومان می ارزد. اما هزینه اقتصادی آن در هر کلینیک با توجه به مواد کاربردی و در هر فرد متفاوت است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد .

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *