• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زاید در بارداری

تاثیر لیزر موهای زائد در دوران بارداری

همانطور که همه می دانیم لیزر موهای زائد تا کنون بهترین روش حذف موهای ناخواسته شناخته شده است. اما این روش نیز محدودیت هایی دارد. خانم ها همیشه به موهای بدن خود حساس هستند و مسائل متعددی وجود دارد که موجب افزایش این موها می شود. دوران بارداری با تغییرات هورمونی شدید همراه است. گاهی این تغییرات منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها و گاهی برعکس باعث افزایش رشد موها و پر مو شدن فرد می گردد. در نتیجه لیزر موهای زائد در دوران بارداری تاثیر بسزایی نخواهد داشت و ممکن است تعداد جلساتی که در دوران بارداری انجام می شود کاملا بیهوده باشد.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

تغییرات هورمونی در زمان بارداری رشد موهای ضخیم و تیره تر را تشدید می کند. ممکن است این موها در نواحی از بدن رشد کنند که قبلا مویی وجود نداشته است مانند قفسه سینه، بازوها و شکم.

آیا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟

لیزر موهای زائد روش ایمن و بی خطری است و تنها با استفاده از گرما و حرارت فولیکول موها را از بین می برد. اما پزشکان مخالف لیزر موهای زائد در دوران بارداری می باشند زیرا بر این باور هستند که بهتر است هیچگونه ریسکی که برای جنین ضرر داشته باشد انجام نشود. البته هیچ گزارش و تحقیقاتی در رابطه با آسیب لیزر موهای زائد بر روی جنین یافت نشده است. اشعه لیزر به عمق بافت های بدن نفوذ نمی کند و تنها چند میلی متری سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. اما احتمال خیلی کمی از جذب اشعه توسط بافت های اطراف وجود دارد. به همین علت پزشکان لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ممنوع کرده اند.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

دستگاه های لیزر از اشعه های غیریونیزه استفاده می کنند. اشعه های غیریونیزه مانند تابش نور لامپ عمل می کنند و نور لامپ موجب سرطان و خطرات جدی نمی شود. اشعه های یونیزه مانند تابش استفاده شده در مایکروویو بیشتر از دستگاه لیزر موهای زائد برای خانم های باردار خطرناک هستند.

ممنوعیت لیزر موهای زائد در دوران بارداری

همچنین در دوران بارداری پوست هم مانند دیگر نقاط بدن حساس می شود. انجام دادن لیزر ممکن است موجب ایجاد خارش، التهاب و سوختگی شود. به دلیل تفاوت آستانه تحمل درد در افراد مختلف انجام لیزر بدون استفاده از کرم بی حسی نیز توصیه نمی شود. خانم های باردار از پمادهای بی حسی نمی توانند استفاده کنند، زیرا جذب پوست شده و وارد جریان خون می گردد. به دلیل وضعیت آناتومی بدن در دوران بارداری لیزر برخی نواحی بدن قابل انجام نمی باشد.

لیزر موهای زائد در دوره شیردهی

همانطور که در زمان بارداری با حضور جنین نمی توان درمان های لیزری انجام داد، بعد از زایمان نیز هنگامی که نوزاد هنوز از بدن مادر تغذیه می کند لیزر موهای زائد ممنوع است. هورمون ها تا بعد از زمان شیردهی به حالت تعادل خود باز نمی گردند و تقریبا شش ماه زمان لازم دارند. بهتر است شیری که نوزاد از آن تغذیه می کند تحت تاثیر هیچگونه تابش و اشعه ای قرار نگیرد.

لیزر در زمان اقدام به بارداری

از زمانی که تصمیم به بارداری می گیرید تا وقتی که کودک خود را از شیر بگیرید، برای سلامت جنین و نوزاد خود، فکر لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی را کنار بگذارید. لیزر درمانی است که هر زمان به سراغ آن بروید بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر قبل از این دوران جلسات لیزر خود را شروع کرده بودید و نگران هستید اثر آن از بین برود باید توجه کنید که فولیکول موهایی که ضعیف شده و یا از بین رفته اند به همین راحتی قابل برگشت نیستند.

همه خانم ها می دانند که بهترین روش حذف موهای زائد در زمان بارداری اصلاح آن ها با ژیلت است.

لیزر در بارداری

به طور کلی نه تنها لیزر موهای زائد در دوران بارداری منع شده است، بلکه هیچگونه درمان لیزری مانند کیوسوییچ برای برطرف کردن لک ها، CO2 فرکشنال برای رفع چین و چروک ها، یولیزر برای بهبود جای زخم و جوش و … در دوران بارداری مناسب نمی باشد و ممنوعیت استفاده دارند.

تزریق چه ژلی مناسب و چه ژلی خطرناک است

لیزر موهای زائد زیر بغل در دوران شیردهی

بهترین زمان برای حفظ جوانی پوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *