• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بوتاکس برای تعریق زیاد زیربغل

بوتاکس برای تعریق زیاد زیربغل

تعریق بیش از حد در اصطلاح پزشکی هایپرهیدروزیس نامیده می‌شود و همگی خوب می‌دانیم که این عارضه چقدر آزاردهنده است سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوتاکس زیربغل را یک روش درمانی مناسب برای کنترل غدد تعریق در ناحیه زیربغل می‌داند.

این ماده نوعی سم بوتولینوم است که با فلج کردن ماهیچه و اعصاب اطراف آن در جوان‌سازی پوست و کنترل غدد تعریق کاربرد فراوانی دارد.

جلوگیری از تعریق

این روش درمانی با اثرگذاری روی سیستم عصبی و کنترل آن برای جلوگیری از تعریق شدید استفاده می‌شود. با تزریق این ماده عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی نسبت به دستورات مغز تغییر می‌کند و شدت تعریق در ناحیه زیر بغل کاهش می‌یابد.

درواقع با تزریق بوتاکس به نواحی دارای غدد تعریق فعال مانند کف دست، زیربغل و… اعصاب و غدد بیش فعال مسدود می‌شوند. در این وضعیت اعصاب نمی‌توانند فرمان تعریق را به مغز برسانند که نتیجه آن کاهش ترشح عرق در زیر بغل است.

جلوگیری از تعریق
جلوگیری از تعریق

بوتاکس تا چه حد برای تعریق زیر بغل موثر است؟

تعریق زیر بغل را از 82 الی 87 درصد کاهش می‌دهد. مدت زمان ماندگاری آن بین 3 الی 12ماه است. بوی بدن را هم کاش می‌دهد.

دریافت بوتاکس زیر بغل به این معنا نیست که در مورد استفاده از دئودورانت یا ضد‌تعریق کاملا بی تفاوت باشید. هدف از تزریق بوتاکس کاهش تعریق زیاد بدن و یا کمی کمتر از حد نرمال آن است. بیشتر مردم هنوز کمی عرق می‌کنند و شاید متوجه شوند که به دئودورانت  یا ضد تعریض احتیاج دارند اما این از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

بوتاکس توسط FDA برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل مورد تایید قرار گرفته است. پزشکان بعلاوه از آن برای دیگر نقاط بدن که بصورت غیر طبیعی عرق می‌کنند، استفاده می‌کنند.

نحوه تزریق بوتاکس زیربغل

تزریق تنها 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. هنگامی تزریق بوتاکس بهترین نتیجه را با خود به همراه دارد که توسط پزشکی مجرب انجام شود. تزریق بوتاکس تنها در یک جلسه و در مطب انجام می‌شود و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. متخصص پوست یکسری نقاط را با جوهر علامت‌گذاری می‌کند و به کمک یک سوزن ظریف، داروی بوتاکس را بطور دقیق زیر پوست شما تزریق می‌کند. شما 15 الی 20 تزریق دریافت می‌کنید که دارای یک الگوی شبکه‌ای است. برخی از کلینیک‌ها ممکن است تعداد بیشتری تزریق انجام بدهند.

مزایای درمان تعریق زیاد با تزریق بوتاکس

  • این روش درمانی نیازی به جراحی نداشته و یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود.
  • تاثیرگذاری تزریق بوتاکس در درمان تعریق شدید بدن کاملا به اثبات رسیده و نتایج بررسی ها نشان داده است که در حدود 80 درصد افرادی که از این روش استفاده کرده اند، تا 80 الی 90 در صد از میزان تعریق آن ها کاسته شده است و در برخی از افراد نیز به طور کامل تعریق زیر بغل متوقف شده است.
  • این روش درمانی در طی یک جلسه حدودا 15 دقیقه ای انجام می شود و نیازی به جراحی و یا گذراندن دوره نقاهت خاصی نخواهد  داشت و بلافاصله بعد از اتمام جلسه تزریق می توان به فعالیت های روزمره خود بازگشت.
  • تزریق بوتاکس روشی است که در طی آن هیچ گونه آسیبی به غدد تعریق بدن وارد نمی شود و تنها از انتقال پیام های عصبی به این غدد جلوگیری می کند.

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس زیر بغل درد ندارد. ا این تزریق با سوزن های بسیار ریز انجام می شود. علاوه براین، نیم ساعت قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود. بنابراین شما دردی احساس نخواهید کرد.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

این روش درمانی بی‌ضرر و ایمن است اما مانند هر تکنیک تزریقی دیگر می‌تواند با عوارض جانبی کم‌خطری همراه باشد که پس از مراقبت‌های اولیه بهبود می‌یابند. آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کبودی یا احساس درد در زیر بغل
  • سردرد
  • خونریزی خفیف
  • تحریک پوست
  • بروز علائم آنفولانزا

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

بوتاکس

بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *