• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

در این روش اشعه خفیف لیزرهای پرتوان بر روی فولیکول‌های مو تابانده می‌شود. لیزر نوری را از خود ساطع می‌کند که رنگدانه‌های مو آن را جذب می‌کند. انرژی نوری به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود که به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و در نتیجه رشد موهای زائد آهسته می‌شود.

لیزر موهای تیره و زبر را سریع‌تر از بین می‌برد و می‌تواند چند مو را هم‌زمان هدف بگیرد، بنابراین ناحیه‌های کوچک را می‌توان ظرف چند دقیقه درمان کرد. هر چند لیزر رشد موهای زائد را برای همیشه کاهش می‌دهد، اما به کمک لیزردرمانی نمی‌توانید تا پایان عمر پوستی صاف و بدون مو داشته باشید. موهای زائد همچنان رشد می‌کند، اما نازک‌تر و روشن‌تر از گذشته است.

آیا لیزردرمانی ایمن و “پاک” است؟

اگر نخواهید از کرم بی‌حسی استفاده کنید، لیزر موهای زائد درمانی پاک است که از هیچ نوع ماده شیمیایی در آن استفاده نمی‌شود. در هر حال کرم بی‌حسی حاوی مواد شیمیایی مضر است و اگر لیزردرمانی با استفاده از کرم بی‌حسی انجام شود، دیگر نمی‌توان آن را درمانی پاک محسوب کرد. در هر حال لیزر موهای زائد درمانی ایمن است که عوارض بلندمدتی را در پی ندارد.

آیا لیزر موهای زائد برای انواع پوست و مو موثر است؟

لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را برای افرادی با پوست روشن و موی تیره به دست می‌دهد، در واقع تضاد بین رنگ پوست و مو به لیزر کمک می‌کند تا رنگدانه‌های تیره مو را بهتر هدف بگیرد. موهای زائد بعد از لیزردرمانی کم‌حجم‌تر، نازک‌تر و روشن‌تر از قبل می‌شود.

تعداد جلسات لازم

تعداد جلسات لازم لیزر موهای زائد

معمولاً چهار تا هشت جلسه لیزردرمانی، در فواصل یک ماهه انجام می‌شود. وقتی سرعت رشد موها در حد رضایت‌بخشی آهسته شد، کافی است که لیزردرمانی را سالی یک یا دو بار تکرار کنید تا نتیجه به دست آمده حفظ شود.

عوارض جانبی بعد از لیزر موهای زائد

عووارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد بیشتر از الکترولیز است و مواردی مانند تاول، التخاب، ورم، تحریک، تغییرات رنگدانه‌ای و سرخی پوست را شامل می‌شود. تابش لیزر روی پوست ممکن است باعث سوختن پوست و تغییرات رنگدانه‌ای جزئی شود، البته این عوارض موقتی است. در هر حال با مراجعه به متخصص لیزر باتجربه و آموزش دیده می‌توانید احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

همچنین ممکن است لیزر باعث شود که پوست به نور خورشید حساس‌تر شود، به همین دلیل است که بلافاصله پس از درمان باید از نور خورشید دوری کنید. همچنین افرادی که لیزردرمانی انجام می‌دهند، باید از شش هفته قبل از درمان نیز از نور خورشید پرهیز کنند تا پوست برنزه‌شان در اثر لیزردرمانی تغییر رنگ ندهد.

اگر می‌خواهید لیزردرمانی را روی ابرو انجام بدهید، باید حین درمان عینک محافظ به چشم بزنید و چشم‌هایتان را تمام مدت ببندید تا نور لیزر با چشم‌های‌تان تماس پیدا نکند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

اکثر بیماران درد حین لیزر موهای زائد را مانند درد برخورد کش به پوست توصیف می‌کنند. افراد با موهای تیره و زبر نیز سوزش بیشتری را احساس می‌کنند. درد لیزر موهای زائد از درد الکترولیز کمتر است، چون لیزر از الکترولیز سریع‌تر است و برخلاف الکترولیز لازم نیست یکایک فولیکول‌های مو هدف گرفته شود.

هر چند می‌توان از کرم بی‌حسی در لیزردرمانی استفاده کرد، اما بنا به گفته FDA، مواردی از بروز عوارض جانبی جدی و کشنده به دلیل استعمال داروهای بی‌حسی موضعی بر روی ناحیه‌های بزرگ بدن گزارش شده است. به جای کرم بی‌حسی می‌توانید از کیسه یخ برای تسکین ناراحتی پس از عمل استفاده کنید. همچنین اگر سوزش برای‌تان قابل تحمل نبود، از متخصص بخواهید که مسکن بدون نسخه یا کرم استروئید مناسب را توصیه کنند.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

دوران بهبود پس از لیزر موهای زائد بسیار کوتاه است و می‌توانید فعالیت‌های روزمره‌تان را بلافاصله پس از درمان از سر بگیرید.

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد به بزرگی ناحیه درمان و نوع دستگاه بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که هر جلسه لیزر موهای زائد گران‌تر از الکترولیز است، اما تعداد جلسات لیزردرمانی از الکترولیز کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *