• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزایای پیلینگ و لایه برداری

لایه برداری چیست؟

فرایند بازسازی پوست از قسمت‌های زیرین لایه اپیدرم شروع می‌شود. در طی بازسازی پوست، سلول‌های قدیمی‌تر به سمت بالا (روی پوست) حرکت می‌کنند و سپس به سلول‌های مرده تبدیل می‌شوند. سلول‌های مرده که به اصطلاح لایه شاخی نامیده می‌شوند، به صورت لایه‌ای نازک اپیدرم را می پوشانند. لایه شاخی رطوبت پوست را حفظ و از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند.

گاهی فرایند بازسازی سلولی دچار اختلال شده و سلول‌های مرده زیادی روی پوست جمع می‌شود. در این شرایط تنفس سلولی با مشکل روبه رو شده، جوش‌ها فرصت را غنیمت می‌شمارند و یا پوست تیره، ضخیم و زبر می‌شود. نقش و مزیت اسکراب و لایه بردار در بهبود ظاهر و سلامت پوست اینجا شروع به خودنمایی می‌کند.

مزایای پیلینگ و لایه برداری پوست چیست؟

موضوعی که در رابطه با مزایای پیلینگ و  لایه برداری زیاد می‌شنویم شادابی و صاف شدن پوست است. درست است. مهم‌ترین مزیت لایه برداری پوست حذف سلول‌های مرده و ایجادی پوستی نرم و شاداب است. اما توجه به سایر مزایای لایه برداری خالی از لطف نیست. بطور کلی مزایای لایه برداری عبارتند از:

  • کمک به برنزه کردن
  • کاهش موهای زیر پوستی
  • کاهش چین و چروک
  • جذب بهتر محصولات مراقبت پوست
  • پیشگیری از ایجاد حوش و آکنه
  • بهبود گردش خون
  • رفع سلولیت
  • پاکسازی عمقی منافذ پوست
  • کاهش لک و تیرگی پوست

1- برنزه کردن

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که تمایل زیادی به آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست خود در فصل تابستان دارید. اما نگرانی از تغییر رنگ نامنظم شما را دچار تردید کرده باشد. از مزایای لایه برداری، یکدست برنزه شدن پوست شماست. لایه برداری پیش نیاز برنزه کردن بوده و ماندگاری آن را دوچندان می­کند.

دقت داشته باشید بهترین زمان برای لایه برداری یک روز قبل از آفتاب گرفتن است. هرگز پوست خودتان را در روزی که تصمیم به آفتاب گرفتن دارید، لایه برداری نکنید. در آن روز پوست حساس‌تر است و می‌تواند زمینه را برای ایجاد لکه‌های رنگدانه‌دار فراهم سازد.

2- کاهش موهای زیر پوستی

به احتمال خیلی زیاد شما هم با موهای زیر پوستی مواجه شده‌ و با اصلاح آن‌ها مشکل دارید. با تجمع سلول‌های مرده برروی پوست، فولیکول‌ها مسدود شده و به این ترتیب موهای رشد کرده در زیر پوست به دام می‌افتند. لایه برداری روشی ایده‌آل برای آزادسازی موهای زیرپوستی قبل از اپیلاسیون یا اصلاح است.

نکته برای رفع موهای زیر پوستی 1 یا 2 روز قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید تا موهای زائد از زیر پوست آزاد شوند. از دیگر فواید لایه برداری پیشگیری از رشد موهای زیرپوستی است. به این منظور در روزهای بعد از اپیلاسیون لایه برداری را فراموش نکنید.

3- کاهش چین و چروک و علائم پیری پوست

اگر دوران میانسالی را سپری می‌کنید، به احتمال زیاد با چین‌وچروک و خطوط ریز روی پوست خود مواجه شده‌اید. یکی از علل اصلی چین‌وچروک کاهش تولید کلاژن در بدن است. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. این موضوع طبیعی است و با افزایش سن اتفاق می افتد. با کاهش تولید کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و چین‌وچروک‌ روی پوست ایجاد می‌شود. تحریک سنتز کلاژن یکی از مزیت‌های لایه برداری است. با افزایش تولید کلاژن پوست سفت‌تر و پرتر می‌شود و به این ترتیب علائم پیری کاهش می‌یابد.

البته باید در نظر داشته باشیم که آرایش‌های سنگین و بیش از حد، تغییر سبک زندگی و… از عوامل تخریب کننده تولید کلاژن در سنین جوانی هستند. این عوامل می توانند روند ایجاد چین‌وچروک را سریع‌تر کنند.

4- جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست

خیلی ساده بگوییم، اگر از محصولات مراقبتی پوست استفاده می کنید ولی هرگز لایه برداری نمی‌کنید در حال دور ریختن پول خود هستید. وقتی منافذ پوست مسدود شوند، جذب هر محصولی با مشکل روبه رو می‌شود. لایه برداری سبک راه‌کاری تضمینی و برد-برد برای سلامت پوست شماست. با این‌کار نه تنها محصولات مراقبتی به عمق پوست نفوذ می‌کنند، بلکه پوست نیز تمیز و شاداب می‌شود.

5- جلوگیری از ایجاد آکنه

اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید، از مزایای پیلینگ و لایه برداری غافل نشوید. لایه برداری راه‌کاری ساده و مفید برای شماست. همان‌گونه که در بالا اشاره شد، تجمع سلول‌های مرده سبب بسته شدن منافذ پوست می­شود. منافذ بسته شده خود دلیلی برای تجمع چربی و آلودگی‌ها در زیر پوست و ایجاد آکنه هستند. با لایه برداری منظم و ملایم می‌توانید کثیفی‌ها را عمق پوست پاکسازی کرده و جوش‌های سرسیاه زیر پوستی را کاهش دهید.

6- بهبود گردش خون و تحریک تخلیه لنفاوی

از دیگر مزایای لایه برداری افزایش سرعت گردش خون و تحریک تخلیه لنف است. با تحریک سیستم لنف، خون با سرعت بیش‌تری به جریان می‌افتد. با جریان افتادن گردش خون اکسیژن و مواد مغذی بهتر به سایر بافت‌های بدن می‌رسند، پوست از شر سموم خلاص شده و سلامت آن تضمین می‌گردد.

7- رفع سلولیت

رفع سلولیت از دیگر مزایای لایه برداری پوست است که با افزایش گردش خون اتفاق می‌افتد. ماساژهایی که در حین لایه برداری برروی نواحی مستعد سلولیت انجام می‌دهید باعث تخلیه لنف، صاف شدن گودی‌های پوست و در نتیجه کاهش عارضه پوست پرتقالی می‌شود.

8- پاکسازی منافذ پوست

وقتی سلول‌های مرده روی پوست جمع شوند، منافذ پوست بسته می‌شود. تجمع سلول‌های مرده دلیلی برای تیرگی، ضخیم شدن و زبری پوست بوده و باعث می‌شود تا پوست به بدترین شکل ظاهر شود.

به لطف این مزیت لایه برداری و آشکار شدن سلول‌های جدید، بافت و ظاهر پوست به طور چشمگیری بهبود یافته و پوست صاف‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

9- کاهش لکه‌های پوستی

تجمع سلول‌های مرده و سایر مواد زائد می‌تواند سبب ایجاد ملانین (رنگدانه) اضافی شود. این رنگدانه ها در زیر پوست جمع شده و لکه های رنگی روی پوست ظاهر می شوند. لایه برداری می تواند در کنار درمان کک و مک، لکه‌های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش بخشد.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

پیلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *