• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرونیدلینگ برای جای جوش

میکرونیدلینگ برای جای جوش

هدف از انجام این روش آن است که پوست را برای کلاژن سازی تحریک نموده و باعث ایجاد یک بافت جدید برای پوست شوند. بدون شک در این بافت جدید، پوست به صورت درخشان، صاف و زیبا در خواهد آمد.

حتی پزشکان برای بسیاری از بیماران که از اثر زخم‌ها و چین و چروک بر روی پوست خود رنج می‌برند، پیشنهاد می‌کنند که از روش میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند.

میکرونیدلینگ در واقع دستگاهی است که در قسمت سر آن سوزن‌های بسیار ریزی وجود دارد. این سوزن‌ها توسط پزشک متخصص، در عمق بین نیم تا دو و نیم میلی متری پوست قرار می‌گیرند.

میکرونیدلینگ در واقع همان فرایند کلاژن تراپی است؛ در واقع با وارد شدن سوزن‌های ریز به لایه رویی پوست، زخم‌های کوچکی بر روی پوست به وجود می‌آید. پس از آن سیستم ایمنی بدن برای ترمیم این زخم‌ها، فیبروپلاست‌های فراوانی را به پوست صورت رسانده و در نهایت سبب کلاژن سازی بیشتر آن می‌گردد.

شیوه انجام میکرونیدلینگ برای جای جوش

در شروع کار ابتدا پزشک متخصص سطح پوست صورت شما را کاملاً تمیز نموده و سپس با استفاده از کرم بی حسی موضعی، تمامی قسمت‌های آن را بی حس می‌کند. معمولاً این کرم برای این که به صورت کامل باعث بی حسی پوست شود، به 20 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از گذشت این مدت، کرم بی حسی از روی پوست پاک شده و فرایند میکرونیدلینگ آغاز می‌شود.

سپس دستگاه مخصوص انجام میکرونیدلینگ (که رولر نام دارد و در قسمت سر آن سوزن‌های کوچکی وجود دارند) توسط پزشک شروع به حرکت کردن بر روی پوست می‌نماید.

این فرایند که معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد، موجب می‌شود که هزاران ستون میکروسکوپی بر روی پوست ایجاد شوند. هر کدام از این ستون‌های میکروسکوپی، دارای عرضی به میزان تقریبی ۱/۰ میلی‌متر هستند. این ستون‌های ایجاد شده، توسط سوزن‌ها به سرعت بسته می‌شوند و این موضوع سبب می‌شود که پوست به سرعت فرایند پاکسازی خود را آغاز کند.

پس از پایان فرایند میکرونیدلینگ، پوست بیمار به خوبی تمیز شده و بر روی آن از بهترین محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. این محصولات به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث جوانی، شادابی و زیبایی آن می گردند.

درمان فرورفتگی های جای جوش با میکرونیدلینگ

برای درمان فرورفتگی‌های جای جوش ممکن است بهترین راهکار برای شما استفاده از میکرونیدلینگ باشد که در این بخش به فواید استفاده از این روش و اثر گذاری آن در درمان فررفتگی‌های پوستی خواهیم پرداخت:

  • تحریک بافت پوستی: با استفاده از میکرونیدلینگ بافت پوست شما تحریک شده و این فرآیند باعث ترمیم و نوسازی پوست شما می‌شود. این تحریکات باعث بهبود فرورفتگی‌های جای جوش شما می‌شوند و پوست شما را شاداب می‌کنند.
  • افزایش تولید کلاژن و الاستین: با تزریق مواد مفید به پوست، تولید کلاژن و الاستین در پوست شما افزایش می‌یابد. این عمل باعث بهبود ساختار پوست شما می‌شود و بهبود فرورفتگی‌های جای جوش را به همراه دارد.
  • افزایش جذب مواد مفید: میکرونیدلینگ باعث افزایش جذب مواد مفید به پوست شما می‌شود. این مواد مفید می‌توانند به طور مستقیم به رفع فرورفتگی‌های جای جوش شما کمک کرده و آن‌ها را بهبود بخشند.
  • افزایش شفافیت پوست: با بهبود فرورفتگی‌های جای جوش توسط میکرونیدلینگ، شفافیت پوست شما نیز افزایش می‌یابد. این تغییر باعث بهبود ظاهر پوست شما و افزایش اعتماد به نفس شما نیز می‌شود.
  • کاهش علائم پیری: با افزایش تولید کلاژن و الاستین و بهبود ساختار پوست، علائم پیری در پوست شما نیز کاهش می‌یابد.

چرا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ از لیزر بهتر است؟

درمان جوش با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله لیزر و میکرونیدلینگ انجام می‌شود. در این بخش به بررسی مزایای درمان جای جوش با میکرونیدلینگ نسبت به لیزر می‌پردازیم.

یکی از مهمترین فواید میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش، این است که این روش غیرتهاجمی و بدون خطر است. برای درمان جای جوش با لیزر، نیاز به انجام جراحی برای برش پوست و یا لیزر کردن پوست است.

در حالی که، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ باعث فعال‌سازی فرایند نوسازی پوست و تولید کلاژن و الاستین می‌شود. همچنین میکرونیدلینگ باعث تحریک سلول‌های پوستی و بهبود بافت پوست می‌شود. با توجه به این مزیت، بیشتر ‌پزشکان و متخصصین زیبایی استفاده از میکرونیدلینگ را برای درمان جای جوش توصیه می‌کنند.

یکی دیگر از فواید میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش، این است که این روش می‌تواند جوش‌های عمیق‌تر و مشکلات پوستی شدیدتر را نیز درمان کند. در مقابل، لیزر فقط برای جوش‌های سطحی و مشکلات پوستی کمتر موثر است.

همچنین، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ می‌تواند بهبود سلامت پوست در طولانی‌مدت را نیز تضمین کند.

با تحریک کلاژن سازی و الاستین در پوست، این روش می‌تواند به پیشگیری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک و یا پیری پوست کمک کند. این در حالی است که لیزر تنها در درمان جوش‌های سطحی موثر است و نمی‌تواند به پیشگیری از مشکلات پوستی کمک کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *