• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاکسازی صورت با میکرودرم در خانه

نحوه پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن در خانه

برای افرادی که ترجیح می‌دهند پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم را در خانه انجام دهند توصیه می‌شود که ابتدا با ویژگی‎های پوست خود به‌خوبی آشنایی داشته و همچنین نحوه استفاده از دستگاه را بدانند. قبل از معرفی مراحل انجام صحیح آن، شما باید یک ابزار میکرودرم آبریژن مناسب را تهیه کنید.

در حالی که انواع اسکراب‌ها و محصولات لایه‌بردار می‌توانند پوست‌های مرده را از بین ببرند، اما در واقع هیچ‌چیز مانند ابزار میکرودرم آبریژن نیست. زیرا این روش ترکیبی برای لایه‌برداری پوست و کاهش جای جوش و آکنه، چین‌وچروک، لکه‌های پیری وخطوط ریز پوست بسیار کاربردی است. بنابراین این فناوری درجه یک است. در این قسمت مراحل انجام پاکسازی پوست به این روش معرفی شده است.

مرحله 1:ابتدا صورت خود را به‌خوبی تمیز کنید.

قبل از شروع درمان میکرودرم آبریژن، مهم است که صورت خود را به‌طور کامل با یک پاک‌کننده ملایم بشویید. پس از پاک‌کردن کثیفی و چربی اضافی پوست با استفاده از پاک‌کننده و آب، اجازه دهید پوستتان کاملا خشک شود.

مرحله 2:ابزار میکرودرم آبریژن خود را آماده کنید.

قبل از شروع این روش، باید با انتخاب نوک مناسب و تنظیم شدت لایه‌برداری، ابزار میکرودرم آبریژن خود را آماده کنید. این دستگاه به‌طور معمول دارای دو تنظیم مکش بوده که مکش سبک یا معمولی برای لایه‌برداری پوست شما مناسب است. اگر پوست حساسی دارید، توصیه می‌شود برای شروع از پایین‌ترین حالت شروع کرده و بعد از چند جلسه درمان، به‌تدریج از درجات بالاتر استفاده کنید.

همچنین باید یک نوک مناسب با پوست خود را برای انجام کار انتخاب کنید. برای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، می‌توانید سه نوع سری را براساس نیاز خود استفاده کنید. نوک درشت، برای پوشش سریع مناطق بزرگ مناسب بوده و بیشترین میزان لایه‌برداری را انجام می‌دهد. نوک ریز، کمی کوچکتر است و امکان مقدار کمی لایه‌برداری را فراهم می‌کند. نوک دقیق نیز برای نواحی کوچک مانند بالای لب، زیربینی و اطراف ابروها بهترین گزینه محسوب می‌شود.

مرحله 3:درمان میکرودرم آبریژن را شروع کنید.

اکنون به بخش انجام کار رسیدید. شما باید ابزار میکرودرم خود را مانند یک مداد نگه داشته، نوک آن را صاف روی پوست خود فشار دهید و به‌آرامی آن را روی صورت خود بچرخانید. اگر نوک آن صاف روی پوست شما قرار نگیرد، دستگاه به‌درستی مکش نمی‌کند. در این حالت، متوجه نوعی کشش سبک روی پوست خود خواهید شد. جهت‌هایی را که باید ابزار را روی هر بخش از صورت خود حرکت دهید عبارت است از:

گونه‌ها و ناحیه چانه:

برای این قسمت‌ها از وسط صورت خود شروع کرده و به‌آرامی به سمت لبه بیرونی صورت خود حرکت کنید. پس از اتمام یک خط، دستگاه را از جایی که ابتدا شروع کرده بود به پایین ببرید و این کار را تا زمانی که کل ناحیه لایه‌برداری شود، تکرار کنید.

ناحیه لب:

توصیه می‌شود از نوک دقیق برای این ناحیه از صورت استفاده کنید. از وسط صورت خود شروع کرده و به سمت بیرون و لبه صورت خود حرکت کنید. مراقب باشید که نوک دستگاه لب‌های شما را لمس نکند.

ناحیه چشم:

برای انجام پاکسازی در اطراف چشم بسیار مراقب باشید زیرا پوست این ناحیه بسیار ظریف است. حرکت دستگاه برای این قسمت باید به سمت پایین و شروع آن از ناحیه شقیقه‌ها به سمت چشم‌ها باشد. همچنین در لبه ابروها دستگاه را به سمت لبه بیرونی صورت خود و بالای گوش حرکت دهید.

ناحیه پیشانی:

از وسط پیشانی شروع کرده و به سمت لبه بیرونی صورت خود حرکت کنید. هر بار یک طرف پیشانی خود را انجام دهید.

ناحیه بینی:

برای پاکسازی پوست در این ناحیه، دستگاه را از روی پل بینی به سمت پایین و سپس از روی پل بینی به سمت بیرون از کناره بینی خود حرکت دهید.

ناحیه دست‌ها:

شما علاوه‌بر پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم می‌توانید با استفاده از نوک ظریف به پاکسازی پوست دست خود نیز بپردازید. برای این‌کار به‌آرامی پشت دست و بالای انگشتان خود را لایه‌برداری کنید.

پس از تکمیل فرآیند پاکسازی روی پوست خود، متوجه وجود ذرات مرده پوست برروی دستگاه خواهید شد. بعد از اتمام کار، نوک الماس را بردارید، فیلتر را بیرون بیاورید، ذرات مرده پوست را گردگیری کرده و در یک فیلتر جایگزین قرار دهید تا دستگاه را برای پاکسازی بعدی آماده نگه دارید.

مرحله 4: صورت خود را بشویید یا به‌آرامی پاک کنید.

پس از اتمام درمان، باید صورت خود را به‌آرامی تمیز کرده تا ذرات مرده باقیمانده پوست پاک شود. برای این مرحله می‌توانید به‌صورت خود آب بپاشید یا از آب‌میسلار استفاده کنید، اما از استفاده از هرگونه شوینده خشن خودداری کنید. زیرا پوست شما در اثر درمان میکرودرم آبریژن دچار کمی تحریک شده است، بنابراین نباید التهاب اضافی ایجاد کنید.

مرحله 5: از یک مرطوب‌کننده غنی استفاده کنید.

پوست شما بعد از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم دچار کمی قرمز و تحریک می‌شود. در حالی که این قرمزی خفیف به‌سرعت از بین می‌رود، اما بهتراست آن را با یک مرطوب‌کننده غلیظ تسکین دهید. اگر به خارج از منزل می‌روید، به‌شدت توصیه می‌شود که از مرطوب‌کننده حاوی SPF برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

با استفاده از مراحل ذکرشده می‌توانید درعرض 10 تا 15 دقیقه، یک درمان خانگی میکرودرم آبریژن را تکمیل کنید که به شما کمک می‌کند تا به‌طور طبیعی پوست سالم‌تری پیدا کنید. پس از اتمام درمان، پوست شما به طرز عجیبی صاف و نرم خواهد شد.

به‌طور معمول می‌توانید هفته‌ای یک‌بار این روش را در خانه انجام دهید، اما بسته‌به نوع پوست شما، می‌توان از آن حداکثر هر 3 تا 4 روز استفاده کرد.

مراقبت‌های بعد از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم

از آنجایی که این روش برای از بین‌بردن موثر لایه بالایی پوست، جایی که بسیاری از مشکلات پوستی مشهود است، موثر عمل می‌کند. ممکن‌است با یکسری التهاب‌ها و عوارض کم درگیر شوید. برای به‌حداقل رساندن این موارد بهتراست نسبت‌به انجام مراقبت‌های بعداز آن حساس باشید.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض جانبی این است که پوست خود را با مرطوب‌کننده‌های ملایم هیدراته نگه دارید و در چند هفته اول پس از درمان از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید حداقل 24 ساعت بعد از میکرودرم آبریژن از کرم‌های موضعی آکنه استفاده نکنید.

شما باید بدانید که متناسب با نوع پوست خود هرچندوقت یکبار باید این نوع از پاکسازی را انجام دهید. این امر می‌تواند از دوره هفتگی تا ماهانه متفاوت باشد. باید بدانید که استفاده بی‌رویه از این روش به پوست شما آسیب خواهد زد.

یکی از روش‌های موثر در مراقبت و جوان‌سازی پوست، پاکسازی آن از سلول‌های مرده و دیگر آلودگی‌هاست. روش درمانی پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، به‌طور موثری در درمان مشکلات پوستی مانند رفع چین‌وچروک، جای جوش و آکنه، سلول‌های مرده پوست، بازکردن منافذ و جوان‌سازی پوست، خوب عمل می‌کند.

برای انجام این روش بهتراست با مزایا و عوارض احتمالی آن و مراقبت‌های پس از آن به‌خوبی آشنا باشید. همچنین برای افرادی که تمایل دارند این روش را در خانه انجام دهند، این امکان وجود دارد. در این مقاله سعی داشتیم به معرفی کامل روش کار با دستگاه میکرودرم آبریژن بپردازیم.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

پاکسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *