• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد

  • ۴ آذر, ۱۴۰۰
  • دیدگاه: ۰
  • لیزر

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تکنولوژى جدیدی که ممکن است مورد سوء استفاده قرارگیرد بسیارى ازکسانی که بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبلیغات یا قیمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد کردند را مأیوس کرده است. در این مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراین زمینه و معرفى روش صحیح انتخاب مرکز مناسب براى انجام لیزر موى زائد مانع تکرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو , نوع پوست , ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • 1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
  • 2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
  • 3. لیزر تور پالسی بالا
  • 4. لیزر ND:YAG
  • 5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد

برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد باید به دو نکته توجه داشت:

  • نوع تکنولوژِی دستگاه
  • نوع برند

دوتا از شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد : 1- الکساندرایت 2- دایود و نوع کمتر شناخته شده 3- N دی یاگ است.

نوع برند دستگاه لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت می تواند کندلا و سایناشور که قوی ترین نوع الکساندرایت محصول کشور امریکا می باشد. برند های دیگر آلما، دکا،کوتراو ونوبلکس می باشد که می توند برای چین کره یا اروپا باشد.

مقایسه سیستم الکساندرایت و دایود:

دایود به علت طول موج بیشتر عمق نفوذ بیشتری دارد.
تکنولوژی الکساندرایت به علت سهولت کار و بی دردی و خنک کننده های قوی امکان افزایش توان دستگاه و جواب دهی بیشتری دارد.
دستگاه الکساندرایت برند کندلا به علت پرتاب یخ که باعث بی حسی و بی دردی کامل می شود نسبت به سایناشور دارای محبوبیت بیشتری می باشد.
دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر امامی واقع در میرداماد تهران از نوع الکساندرایت کندلا جنتل لیزر پرو ساخت کشور امریکا می باشد که نسبت به دیگر کندلا های دیگر دارای تکنولوژی جدید تر و سرعت بیشتر و زمان و درد کمتر می باشد.

بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

1- لیزر الکساندرایت با طول موج ٧۵۵ نانومتر؛

لیزر الکساندریت (Apogee) یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر دنیا برای رفع موهای زائد است، این لیزر توسط شرکت آمریکایی Cynosure ساخته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه فوق العاده قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است.

در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است. لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد و انتظارات بیمار را برآورده می‎کند.

۲- لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر:

این لیزر برای تمام انواع پوست حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهای که زیر پوست قراردارند را نیز از بین ببرد. در حال حاضر بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

٣- لیزر ان دى یاگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠۶۴ نانومتر؛

این لیزر براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تیره و بسیارتیره (نوع ۵ و ۶) کاربرد دارد و استفاده از آن برای به موارد خاص مى‌باشد.

۴- IPL

که به علت ارزان و در دسترس بودن و سهولت استفاده، بسیار رایج شده است اصلاً لیزر نیست و در واقع نور شدید پالسى است که توسط یک لامپ گزنون تولید مى‌شود و مانند لیزر روى سطح پوست تابیده مى‌شود، اما هم از نظر تأثیر روى موهاى زائد و هم تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *